Panasonic se tak stává další japonskou firmou, která se rozhodla vstoupit na vysoce konkurenční trh, kterému dominují firmy Samsung Electronics a Apple. Nový telefon s operačním systémem Android chce firma uvést na trh v Evropě v březnu a později ho plánuje začít prodávat i v USA a Asii. Do čtyř let chce firma podat 15 milionů kusů chytrých telefonů, z toho devět milionů v zahraničí.
Panasonic v říjnu oznámil, že omezí ztrátovou výrobu televizorů a varoval, že v letošním fiskálním roce čeká nejhorší ztrátu za poslední desetiletí. Důvodem je pokles cen televizorů a nárůst nákladů na restrukturalizaci.
Divize mobilních telefonů však bude mít i po plánované expanzi pouze velmi malý podíl na celkových příjmech firmy. Firma výrazně nezasáhne ani do konkurence na trhu. Podle výzkumné společnosti IDC má letos prodej chytrých telefonů stoupnout o 55 procent na 472 milionů kusů a do roku 2015 se zvýší na 982 milionů kusů.
Panasonic přiznal, že nedokázal rozpoznat tržní potenciál chytrých telefonů a výrazně tak zaostal za konkurencí. Na domácí trh uvedl svůj první chytrý telefon až v letošním roce. Nový telefon zatím nemá jméno, měl by mít obrazovku OLED, která využívá technologii organických elektroluminiscenčních diod, s úhlopříčkou 4,3 palce, tedy necelých 11 centimetrů. Vyrábět se má v závodě v Malajsii, kde firma vyrábí mobilní telefony pro japonský trh, napsala agentura Reuters.