Prima zvedne cenu reklamy až o pětinu | E15.cz

Prima zvedne cenu reklamy až o pětinu

Marek Singer, TV Prima
Marek Singer, TV Prima
• 
ZDROJ: E15

Aleš Borovan

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Televize Prima jako první z komerčních stanic oficiálně potvrdila, že v příštím roce zvýší cenu inzertního času. Reaguje tak na příznivý vývoj poptávky inzerentů a opatrně optimistické prognózy současného vývoje reklamního trhu.

„Cenu v roce 2012 určitě zvýšíme. Dosavadní poptávka po reklamě na Primě nám signalizuje, že je o nás větší zájem. Nepůjde o nějaký horentní nárůst typu 30 procent, ale ani o nepatrné zvýšení ve výši dvě procenta. Spíše se bude jednat o číslo někde mezi 10 a 20 procenty,“ uvedl ředitel Primy Marek Singer.

Druhé komerční televizi hraje do karet i zvyšování tržního podílu – v minulém týdnu dosáhly všechny tři programy Primy souhrnného podílu na sledovanosti skoro 24 procent, za celý loňský rok to přitom bylo 19,2 procenta (bez Prima Love).

Prima ceny zvyšuje již poněkolikáté v řadě. Od le ledna je zvedla v průměru o desetinu. V říjnu pak zvedne sezonní index z 1,25 na 1,3 (absolutní nárůst o asi čtyři procenta) pro všechny typy reklamy na kanálech Prima, Prima Cool a Prima Love.

Naopak Nova podrobnosti o svých cenách pro rok 2012 doposud tají. „Obchodní politika na rok 2012 v tuto chvíli právě vzniká. Finální obchodní model pro rok 2012 bude zveřejněn v průběhu října,“ uvedla mluvčí Novy Marie Fianová. Dá se ovšem čekat, že vzhledem k dosavadnímu příznivému vývoji trhu a konci velké části reklamy na ČT i největší komerční televize uvažuje o zvýšení cen pro příští rok.

Celkový objem a velikost změny reklamního trhu v letošním a příštím roce se nedá přesněji určit. Kupříkladu agentura ZenithOptimedia čekala pro rok 2011 mírný nárůst reklamních výdajů o tři až pět procent. To potvrzují i další odborníci. „Očekáváme pokračující zotavování reklamního trhu v Polsku, ve Slovinsku a v Česku,“ uvedl analytik Erste Group Václav Kmínek. Erste Group odhaduje růst českého trhu s reklamou v roce 2012 o šest procent. V roce 2009 reklamní trh v Česku spadl o 25 až 30 procent na přibližně 21,5 miliardy korun.

Autor: Aleš Borovan

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah