Pro ČT budou pracovat Dvořákovi lobbisté
Maximální objem zakázky je stanoven na 1,96 milionu korun, přičemž měsíční paušál 50 tisíc korun má firma jistý. Členové Rady ČT, které deník E15 oslovil, nechtěli informaci komentovat, dokud si ji neověří.
ČT odmítá, že by šlo o „odměnu“ za služby poskytnuté Petru Dvořákovi. „V rámci veřejné zakázky jsme standardně obeslali výzvu čtyřem společnostem. Dostali jsme dvě nabídky, přičemž kritéria splnila pouze společnost Pan Solutions,“ uvedla mluvčí ČT Michaela Fričová.
Sám Dvořák na otázku, které konkrétní služby pro něj Pan Solutions vykonávala v rámci lobbingu za zvolení ředitelem, neodpověděl.
Ačkoli v tendru šlo o „monitoring připravované legislativy vztahující se k České televizi“, podepsaná smlouva je mnohem širší a zahrnuje například i realizaci komunikační strategie do roku 2013 nebo poradenství v oblasti komunikačních aktivit. Na podobné služby je přitom vypsán samostatný tendr.
Majitelé společnosti Pan Solutions mají kromě uvedené smlouvy ještě další šanci na zakázky od České televize. Reklamní firma AMI Communications, kterou vlastní stejní lidé jako Pan Solutions (kromě Jany Marcové i podnikatelé Milan Hejl a Marek Stránský), se účastní i výběrového řízení na mediální servis a PR pro veřejnoprávní televizi. Výběrové řízení dosud není uzavřeno, přestože bylo vypsáno již na konci března. „Proběhlo posouzení došlých nabídek, další úkony budou provedeny po návratu generálního ředitele, nejpozději do konce srpna,“ uvedla Fričová.