Reklamnímu festivalu v Cannes vládla AI. Bude pro kreativní průmysl živou vodou?

Festival Cannes Lions.

Festival Cannes Lions. Zdroj: Vojtěch Kristen

Někdo kdysi spočítal, že na Cannes Lions, nejprestižnější reklamní festival světa, přijíždí okolo 80 procent největších zadavatelů reklamy. Podobný poměr myslím platí i pro reklamní skupiny, média, sociální sítě a Big tech. Cannes Lions jsou kromě oslavy těch nejlepších reklam světa i předzvěstí trendů, které v reklamě, marketingu a médiích budou v dalších měsících dominovat, ovšem Čecha, kterého by to zajímalo, abys ve francouzském letovisku pohledal.

Ano, zjednodušuju. A čest výjimkám! Dobrá zpráva je, že Česko mělo na letošních Lvech dva porotce, což je vzhledem k prestiži soutěže a množství světových prací, které u nás vznikají, mírně řečeno nečekané. Pro tuzemský kreativní průmysl je to ale pochopitelně jen dobře. V (před)porotě kategorie PR tak práce hodnotil Ivo Půr z Hero & Outlaw, v hlavní porotě kategorie Outdoor zasedla Dora Pružincová, šéfka kreativy agentury DDB. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!