Ročně se u nás vytisknou zhruba čtyři miliardy letáků, až čtvrtina do schránek nedorazí

Letáky

Letáky Zdroj: Profimedia

Počet reklamních letáků, které zaplňují poštovní schránky po celé České republice, se každoročně blíží čtyřem miliardám. Na každého obyvatele tak vychází přibližně 390 kusů letáků, jak zjistila auditorská společnost Fresh Revolution, která se zabývá kontrolou neadresné distribuce.

Desetina letáků se do schránky nedostane, inzerenti zbytečně vydají až 540 milionů

V červenci byla průměrna kvalita roznosu letáků přibližně 70 procent, v sprnu pak až 80 procent. „Z 1535 provedených kontrol jich pod devadesátiprocentní garancí kvality skončila celá čtvrtina – tedy 387. Z toho 144 kontrol dopadlo pod třicetiprocentní garancí kvality a dá se tedy usuzovat, že zhruba každý desátý leták nebyl doručen vůbec,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Při průměrné ceně 45 haléřů za jednu vytištěnou tiskovinu byly české firmy nekvalitním prázdninovým roznosem ošizeny až o 90 milionů korun. Roční ztráta se pak pohybuje v rozmezí 180 až 540 milionů korun.

Nekvalitní roznos je chybou distribuce

Nižší kvalitu roznosu mají na svědomí pochopitelně distributoři. Podle Ondřeje Prokopa z Frech Revolution spoléhají na to, že jejich práci nebude nikdo kontrolovat. „Za největší letošní problém považujeme velká pochybení v případě takzvaných odložených sektorů,“ dodal Prokop. Jde o místa, kde v souladu se smlouvou distributor letáky roznese až den nebo dva po oficiální roznášce.

Ročně se v Česku vytisknou zhruba čtyři miliardy letáků, což je 390 kusů na obyvatele. Dlouhodobá míra doručení se pohybuje v rozmezí 70 až 90 procent, ročně tedy 400 milionů až 1,2 miliardy letáků neskončí ve schránkách.