Desetina letáků se do schránky nedostane, inzerenti zbytečně vydají až 540 milionů
V červenci byla průměrna kvalita roznosu letáků přibližně 70 procent, v sprnu pak až 80 procent. „Z 1535 provedených kontrol jich pod devadesátiprocentní garancí kvality skončila celá čtvrtina – tedy 387. Z toho 144 kontrol dopadlo pod třicetiprocentní garancí kvality a dá se tedy usuzovat, že zhruba každý desátý leták nebyl doručen vůbec,“ uvedla firma v tiskové zprávě.
Při průměrné ceně 45 haléřů za jednu vytištěnou tiskovinu byly české firmy nekvalitním prázdninovým roznosem ošizeny až o 90 milionů korun. Roční ztráta se pak pohybuje v rozmezí 180 až 540 milionů korun.
Nekvalitní roznos je chybou distribuce
Nižší kvalitu roznosu mají na svědomí pochopitelně distributoři. Podle Ondřeje Prokopa z Frech Revolution spoléhají na to, že jejich práci nebude nikdo kontrolovat. „Za největší letošní problém považujeme velká pochybení v případě takzvaných odložených sektorů,“ dodal Prokop. Jde o místa, kde v souladu se smlouvou distributor letáky roznese až den nebo dva po oficiální roznášce.
Ročně se v Česku vytisknou zhruba čtyři miliardy letáků, což je 390 kusů na obyvatele. Dlouhodobá míra doručení se pohybuje v rozmezí 70 až 90 procent, ročně tedy 400 milionů až 1,2 miliardy letáků neskončí ve schránkách.