Televize Prima zdraží příští rok reklamu až o 13 procent

Marek Singer, TV Prima

Marek Singer, TV Prima Zdroj: E15

Management Primy hodlá v příštím roce navýšit tržby televize. V obchodním modelu pro rok 2012, se kterým v těchto dnech seznamuje mediální agentury, počítá s průměrným růstem základní ceny reklamy o šest až osm procent.

Díky navýšení nejrůznějších sezonních či stopážových indexů by se pak celkový nárůst ceny inzerce měl vyšplhat v průměru na deset až 13 procent. Deník E15 čísla získal z televizní branže, správnost údajů potvrdil bez dalších podrobností i ředitel Primy Marek Singer. Prima je tak první televize, která zveřejňuje obchodní podmínky na příští rok.

Zdražovat se bude i u konkurence. Očekávané zvýšení cen reklamy v příštím roce potvrdila i televize Barrandov. Nova žádné podrobnosti k obchodnímu modelu roku 2012 dosud nesdělila, všeobecně se čeká, že i ona přikročí ke zdražení. Cenová politika Novy na rok 2012 by měla být známa do konce října.

Prima si pro příští rok vytvořila výhodnou vyjednávací pozici s inzerenty díky nárůstu souhrnného podílu celé skupiny na sledovanosti v posledních měsících. Aktuálně se blíží k 26 procentům, zatímco za celý rok 2010 to bylo 19,2 procenta (bez Prima Love). Polepšila si zejména hlavní Prima, která loňský rok končila se sledovaností 16,7 procenta, nyní dosahuje skoro 21 procent.

Loni se Primě podle účetní uzávěrky podařilo zvýšit tržby o 118 milionů na skoro dvě miliardy korun. Naopak zisk se v meziročním srovnání snížil ze 138 milionů na 120 milionů korun. Před krizí v roce 2008 druhá komerční televize dosáhla tržeb 2,24 miliardy korun a zisku 347 milionů.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.