Televize Prima zdraží reklamu o čtyři procenta

Marek Singer, TV Prima

Marek Singer, TV Prima Zdroj: E15

Firmy, které chtějí v říjnu inzerovat v televizi Prima, budou muset sáhnout hlouběji do svých rozpočtů. Druhá komerční televize se rozhodla v tomto měsíci zvýšit sezonní index pro výpočet ceny inzerce z 1,25 na 1,3. Reálný nárůst ceny se tak bude pohybovat okolo čtyř procent.

„Tato akce platí pro všechny typy reklamy na všech našich kanálech pouze pro říjen. S jinými měsíci nepočítáme. Již nyní víme, že v říjnu budeme mít přetlak objednávek. Snažíme se proto zadavatele motivovat, aby část svých investic směřovali rovněž do listopadu,“ vysvětlil ředitel Primy Marek Singer. Televize zvyšovala ceny již loni na podzim. Tehdy oznámila plošné zdražení pro rok 2011 o deset procent.
Zadavatelé inzerce budou rovněž od září moci nově využít reklamní čas na kanálu Prima Love. Obchodníci kanál zařadí do společného balíčku s hlavní Primou a Primou Cool.

Podle posledních čísel Asociace televizních organizací z konce července měla hlavní Prima podíl na sledovanosti 16,7 procenta, Prima Cool 3,5 procenta a Prima Love přes jedno procento. Podíl skupiny Prima na sledovanosti se v poslední době zvětšuje, za druhý kvartál narostl o tři body na 20 procent. Za první půlrok se Primě podle majitele MTG zvedly tržby meziročně o pětinu na 1,19 miliardy korun.
Není jisté, jak bude reagovat konkurenční Nova, která má na trhu s televizní reklamou rozhodující podíl 66 procent. „Zatím žádnou speciální akci nechystáme. Spíše v posledním kvartálu roku využijeme naši stávající silnou pozici,“ řekl ředitel Novy Jan Andruško.

Oslovené mediální agentury a nákupčí jsou ohledně možného zvyšování cen televizní reklamy skeptičtí. „Otázka je, zda by to vedlo k zvýšení výnosů televizí,“ uvedl šéf nákupního sdružení OPera Pavel Kejla.

Rodinka a talentová show Hlavním tahákem podzimního programu Primy se stane druhá řada castingové show Česko Slovensko má talent. Televize rovněž vsadí na osvědčený seriál Cesty domů. Nově uvede i šest dílů série Rodinka. Ty volně navazují na legendární seriál Taková normální rodinka. Novinkou se stane sociální reality show Moje místo. Z akvizičních programů televize věří německému detektivnímu seriálu Schimanski. Vlastní tvorba se poprvé objeví i na Prima Cool – pořad Těžká dřina a týdeník menZone.