TV Prima zdvojnásobila zisk nad čtvrt miliardy | E15.cz

TV Prima zdvojnásobila zisk nad čtvrt miliardy

televize
televize
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Aleš Borovan

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Prima loni zažila mimořádně úspěšný rok, když si mediální agentury poprvé všimly rostoucího podílu této televize na trhu. Zisk druhé komerční stanice se i v podmínkách stagnujícího či mírně rostoucího trhu s televizní reklamou meziročně více než zdvojnásobil a značně překročil 250 milionů korun. Tržby se zvedly ze dvou miliard na zhruba 2,4 miliardy korun.

Deník E15 získal neauditované výsledky od důvěryhodného zdroje přímo z Primy. Televize se v podstatě vrátila k číslům, které generovala před příchodem ekonomické krize v roce 2008.

„Není jeden hlavní důvod tohoto vývoje, je to komplexní záležitost. Vliv na úspěch má programming, obchodní politika, marketing a celá řada dalších faktorů,“ nechtěl být více konkrétní obchodní ředitel Primy Martin Konrád.

TV Prima, kterou napůl vlastní podnikatel Ivan Zach a švédský koncern MTG, vsadila loni jako jedna z mála televizí na agresivní politiku. Na počátku roku 2011 zvedla ceny reklamy v průměru o deset procent. V říjnu pak navýšila sezonní indexy z 1,25 na 1,3 (absolutní nárůst cen o čtyři procenta) pro všechny typy reklamy. Stejný přístup si ponechala i pro letošní rok: ceny inzerce mají vzrůst v průměru mezi osmi až patnácti procenty.

Podle měření sledovanosti Asociace televizních organizací se souhrnný podíl tří kanálů Primy (Prima family, Prima Cool a Prima love) na sledovanosti v divácké skupině 15+ zvýšil loni meziročně z 19,2 procenta na 22,2 procenta. Částečně to bylo i díky spuštění třetího kanálu Prima love zaměřeného na ženy loni na jaře. Nova ve stejném období spadla z 36,1 na 34 procent podílu na sledovanosti.

Hospodaření TV Prima Autor:

Porovnání hospodářských výsledků Novy a Primy za loňský rok je obtížné – Nova doposud nezveřejnila čistý hospodářský výsledek, pouze ukazatel OIBDA, provozní zisk před úroky, zdaněním, amortizací a odpisy. Ten však nezahrnuje miliardové zadlužení společnosti CET 21. V roce 2011 tržby Novy nepatrně klesly o 20 milionů korun na 5,023 miliardy korun. OIBDA naopak stoupl z 2,33 miliardy na 2,47 miliardy korun.

Autor: Aleš Borovan

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.