Twitter míří do Hongkongu. Chce blíž Číně, ačkoliv tam má zákaz

Twitter,

Twitter, Zdroj: CC BY 2.0: Anthony Quintano via Flickr

Twitter plánuje začátkem příštího roku otevřít kancelář v Hongkongu, aby si ohlídal rostoucí příjmy z reklamy od čínských společností. Samotná sociální síť paradoxně do Číny vstoupit nesmí.

Shailesh Rao, viceprezident Twitteru pro Asii a Tichomoří, v rozhovoru pro The Wall Street Journal uvedl, že v hongkongské pobočce budou pracovat především prodejci inzerce. Otevřít by se mohla už v průběhu prvního čtvrtletí 2015.

„Našim cílem bude jen prodej reklamy,“ řekl Rao s tím, že Twitter chce rozvíjet spolupráci především s firmami z Tchaj-wanu a Hong Kongu a čínskými společnostmi s globálními plány.

Situace je paradoxní, protože Twitter je v Číně od roku 2009 blokován. Vláda v Pekingu se totiž obává, že by sociální síť mohli využívat organizátoři demonstrací. Na otázku, zda kancelář v Hongkongu signalizuje zájem Twitteru o Čínu, „Bylo bychom rádi, aby Twitter sloužil všem lidem na celém světě, a to včetně Číny, ale nejde to. Není to naše volba, žádné naše rozhodnutí.“

Twitter stále prodělává

Příjmy Twitteru ve třetím čtvrtletí 2014 překonaly očekávání. Firma však vykázala ztrátu a investory zklamal výhled tržeb na čtvrté čtvrtletí. Akcie firmy tak reagovaly na zprávu poklesem až o devět procent.

Twitter oznámil, že jeho ztráta ve čtvrtletí podle amerických účetních standardů GAAP stoupla na 175,5 milionu dolarů (3,8 miliardy korun) z loňských 64,6 miliardy dolarů. Údaj zahrnuje mimořádné výdaje 170 milionů dolarů na akciové kompenzace. Ztráta na akcii se však snížila na 29 centů z loňských 48 centů.