Vodafone zpomalil pád počtu zákazníků

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Anna Vackova

Nejmenší český mobilní operátor Vodafone loni zmírnil úbytek počtu zákazníků. Počet klientů poklesl o 39 tisíc na 3,24 milionu, o rok dříve však operátorovi ubylo 100 tisíc SIM karet. V posledním loňském čtvrtletí se jejich počet dokonce o 12 tisíc zvýšil, vyplývá z údajů mateřské společnosti Vodafone Group.

Podle zprávy mateřské firmy se české pobočce rovněž loni dařilo zlepšit vývoj výnosů, konkrétní údaj ale nesdělila. Výsledky nekomentovalo ani vedení Vodafone CR.

Podíl zákazníků s předplacenými kartami se snížil ze 41 na 37 procent. Počet uživatelů pevného internetu stagnoval na 12 tisíc připojených.

Konkurenční T-Mobile loni zvýšil počet zákazníků zhruba o 170 tisíc na šest milionů a operátorovi se po několika letech poklesu podařilo zvýšit tržby zhruba o jedno procento na 24,1 miliardy korun. O2 klesly provozní výnosy o pět procent na 44,7 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků operátora se mírně snížil o 33 tisíc na 5,069 milionu.

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí Vodafone Group, která získala 100procentní podíl českého operátora od kanadské TIW.