Tržby válcovny Bilstein přesáhly miliardu korun

Video placeholde

Výrobce z Králova Dvora posiluje v dodávkách vysokopevnostních ocelí pro automobilový průmysl. Skok v produkci nastane díky 400milionové investici do nového válcovacího agregátu.

Nedávné milionové investice loni zachránily ziskovost válcovny Bilstein CEE z Králova Dvora u Berouna. Díky sedmi vodíkovým žíhacím pecím mohla zvýšit počty výrobků z vysokopevnostní oceli, které vynášejí vyšší marži. Ta pomohla částečně vykompenzovat silný loňský růst cen vstupních surovin a energií.

Tržby Bilsteinu vzrostly loni meziročně o čtvrtinu na 1,14 miliardy korun. Vyrobil o šest procent více válcované ocelové pásky, a to téměř 53 tisíc tun. Zisk před zdaněním 61 milionů korun zůstal na úrovni roku 2016. „Vyšší tržby jsou zejména výsledkem dramatického růstu cen všech výrobků. Zhruba o třicet procent se ale meziročně zvýšila cena oceli, kterou nakupujeme pro výrobu,“ vysvětluje ředitel Bilsteinu Peter Uhrík.

Kromě celosvětového zdražování oceli se do cen v Evropě promítla antidumpingová cla, která uvalila Evropská komise na dovozy z Číny či Ruska. Díky větší ochraně před levnou konkurencí si mohly evropské ocelárny účtovat vyšší ceny.

Loni v červnu firma spustila další tři žíhací pece za 2,5 milionu eur. „Dodatečnou kapacitu jsme hned dokázali umístit na trh v podobě zvýšeného prodeje výrobků s vyšší přidanou hodnotou,“ dodává Uhrík. Bilstein loni posílil dodávky pro automobilový průmysl. Získal deset nových zákazníků, kterým dodává materiál na výrobu pružin, držáků či bezpečnostních prvků do sedadel. Na automobilový průmysl teď připadá přes 35 procent objemu výroby Bilsteinu.

„Stále jsme se nedostali do dodávek pro výrobu automobilových převodovek. To se ale změní po instalaci nového válcovacího agregátu, od něhož očekáváme posun k výrobě materiálů s ještě vyšší pevností a přesností,“ říká Uhrík.

V létě by měla investici za 400 milionů korun schválit správní rada německé mateřské skupiny Bilstein. Firma pak bude moci díky novému zařízení vyrábět od poloviny roku 2021 až devadesát tisíc tun ocelové pásky. Vyšší výroba si patrně vyžádá investici do dalších žíhacích pecí. Podíl dodávek do automobilového průmyslu by se měl postupně zvednout až na padesát procent.