Velké sucho se podepíše na dalších cenovkách. Brambůrky Bohemia zdraží

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Michael Tomes, E15

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
4
Fotogalerie

Vyšší ceny brambor, oleje, ale i pracovní síly donutily výrobce slaných pochutin Intersnack ke zdražení. Česká dcera stejnojmenného německého gigantu Intersnack, která v Česku prodává značky slaných pochutin Bohemia, Chio a Pom-Bär, zdraží od příštího roku svůj sortiment o pět až sedm procent.

„Budeme zdražovat kvůli růstu cen primárních surovin a vstupních zdrojů," řekl generální ředitel Intersnacku pro Česko Pavel Šercl novinářům ve čtvrtek. Šercl tím mínil letošní nižší úrodou brambor, kvůli které se očekává zvýšení cen. Zdraží podle něj také olej. Dalším důvodem pro zdražení je rostoucí cena práce. 

Společnost Intersnack, která provozuje v Česku továrny v Hradci Králové a Chroustníku, používá podle Šercla osmdesát procent brambor z Česka a Slovenska. Dalších dvacet procent podle něj pochází z Maďarska a Německa. Nahradit české brambory dovozem ale společnost neplánuje. „Jsme česká značka,” zdůvodnil to Šercl.  

Konkurenta Intersnacku představuje na českém trhu americká pobočka stejnojmenného amerického koncernu PepsiCo se značkami brambůrků Lay’s nebo křupek Cheetos, která se na dotaz deníku E15 nechtěla ke své cenové politice vyjádřit.

Podle analytičky společnosti Cyrrus Anny Píchové se dá očekávat, že zdraží i další výrobci. "Jelikož jde o krok v důsledku rostoucích cen vstupů, a to převážně v návaznosti na růst ceny brambor a vyšším mzdovým nákladům, tak lze předpokládat, že k obdobnému kroku se bude muset přiklonit i konkurence," uvedla pro E15. 

Vedle společností Intersnack a PepsiCo patři podle ní mezi významné hráče na českém trhu slaných pochutin Petr Hobža Snack Group se značkou Strážnické brambůrky, Mondeléz International nebo Chipita.