Facebook investoval do hardwaru. Koupil výrobce brýlí pro virtuální realitu

Brýle pro virtuální realitu Oculus

Brýle pro virtuální realitu Oculus Zdroj: CTK

Facebook, provozovatel největší sociální síť na světě, zamířila poprvé ve své historii do světa hardwaru. Firma za dvě miliardy dolarů (přibližně 40 miliard korun) koupila výrobce brýlí pro virtuální realitu Oculus. Virtuální realita je největším kandidátem na sociální a komunikační platformu zítřka, podotkl v této souvislosti zakladatel a šéf Facebooku Mark Zuckerberg.

„Dnešní platformou jsou mobilní zařízení, my se ale připravujeme na platformy zítřka,“ uvedl Zuckerberg podle agentury Reuters. „Oculus má šanci vytvořit nejsociálnější platformu v historii a změnit způsob, jak pracujeme, hrajeme si a komunikujeme,“ dodal.

Oculus VR je nová firma, která v prosinci získala 75 milionů dolarů k financování prodeje své sady brýlí a sluchátek Oculus Rift pro videohry a k vývoji produktu, který by se mohl používat ve školství, filmu, architektuře a návrhářství. Firma plánuje vyvíjet verze svých brýlí pro široký okruh spotřebitelů a dostat se za rámec videoher.

Facebook minulý měsíc koupil za 19 miliard dolarů rychle rostoucího provozovatele aplikace pro komunikaci napříč chytrými mobilními přístroji Whatsapp. Byla to jeho dosud největší akvizice.

Facebook měl na konci loňského roku volnou hotovost v sumě 11,5 miliardy dolarů a za Whatsapp dal v hotovost čtyři miliardy dolarů. Za Oculus má zaplatit v hotovosti 400 milionů dolarů a zbytek doplatí v podobě 23,1 milionu svých akcií.

Facebook má miliardu mobilních uživatelů
Sociální síť už dříve překonala metu jedné miliardy aktivních měsíčních návštěvníků a nyní toto číslo překonala i na mobilních počítačích – telefonech a tabletech. Suma sumárum, mobilní klient dnes používá prakticky každý uživatel Facebooku.