„Média spustila neuvěřitelnou kampaň kolem mne, mojí rodiny i dopravního podniku. Máme vypracovány dvě nebo tři žaloby, které budou během 14 dnů podány,“ uvedl Dvořák. „Za poslední dva roky byl DPP pokaždé v zisku a měl více než miliardový zisk,“ hájí svoji práci bývalý šéf DPP. Snížení finanční náročnosti podniku pro rozpočet Prahy bylo podle něj základním zadáním, které dostal, když do funkce nastupoval. „Tohle jsem také splnil,“ řekl.
Média v posledních měsících informují o různých údajně problematických zakázkách a fungování v pražském dopravním podniku. Například naposledy Hospodářské noviny informovaly, že Dvořák chtěl tramvajové opravny prodat společnosti Škoda Transportation za 238 milionů korun, přestože do nich DPP v minulosti investoval 851 milionů korun.
Pražský primátor Bohuslav Svoboda již dříve oznámil, že chce prověřit smlouvy na dodávku papírových a SMS jízdenek, biosložek do nafty, kontrakt na obrazovky v metru, bezpečnostní systém a smlouvu na právní služby s advokátní kanceláří Šachta & Partners. Problémem podle Dvořáka je, že primátor vychází z mediálních informací.
„Když jsem nastupoval, měl jsem podmínku, že si přivedu své právníky. Nástupem mých právníků, zejména Šachty, došlo k výraznému zlepšení smluvních podmínek směrem k DPP,“ uvedl Dvořák k výběru advokátní kanceláře.
„Některé věci vyšetřuje policie, některé ne. Do dnešního dne mne nikdo z policie nekontaktoval. Sám jsem se přihlásil,“ uvedl Dvořák. Zároveň dodal, že z dopravního podniku se během jeho šéfování nevyvedla jediná koruna.
Jednou z věcí, kvůli které chce Dvořák podat žalobu je nákup autobusů. „Smlouva se dá kdykoliv vypovědět, rozhodně ten nákup není nijak nevýhodný,“ hájil se bývalý šéf DPP.
Dvořák také v ČT prozradil své příjmy. „V uplynulých šesti nebo sedmi letech jsem si vydělal řádově 50 milionů korun,“ uvedl.