Česká Pepsi je na prodej, zájem má Mattoni

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Světová dvojka ve výrobě nápojů PepsiCo vyjednává o prodeji svého byznysu v České republice a dalších zemích střední Evropy. Nejvážnějším zájemcem o akvizici je producent mattonky, společnost Karlovarské minerální vody (KMV). Oba hráči prý intenzivně jednají zhruba čtyři měsíce, prodej by měl zahrnovat i aktivity na Slovensku a v Maďarsku.

Cena by se podle informací listu Dnes mohla vyšplhat až na tři miliardy korun. Ani jedna firma ale nechtěla možnou transakci komentovat.

Kupce tuzemské Pepsi by převzal výrobu a distribuci stejnojmenného nápoje a dalších značek jako Mirinda, 7up, Schweppes a vody i džusy Toma.

Důvodem pro odchod Pepsi je její slábnoucí postavení na českém trhu. V kolových nápojích zde patří až na třetí místo, nejen za Coca-Colu, ale i domácí Kofolu. Na okraji zůstala i místní značka Toma, kterou PepsiCo získala v roce 2000.

KMV by díky případné koupi Pepsi získaly prostor pro další růst, posílily by na Slovensku a pronikly do Maďarska. V Česku nyní firma italské rodiny Pasquale kontroluje přes polovinu trhu s vodami a možnosti další expanze v tomto segmentu se již vyčerpaly.

Karlovarské minerální vody produkují značky Mattoni, Aquila a Magnesia. Zmíněná rodina Pasquale ovládá také výrobce vod Poděbradka.