Česká Pepsi je na prodej, zájem má Mattoni

Cena by se podle informací listu Dnes mohla vyšplhat až na tři miliardy korun. Ani jedna firma ale nechtěla možnou transakci komentovat.
Kupce tuzemské Pepsi by převzal výrobu a distribuci stejnojmenného nápoje a dalších značek jako Mirinda, 7up, Schweppes a vody i džusy Toma.
Důvodem pro odchod Pepsi je její slábnoucí postavení na českém trhu. V kolových nápojích zde patří až na třetí místo, nejen za Coca-Colu, ale i domácí Kofolu. Na okraji zůstala i místní značka Toma, kterou PepsiCo získala v roce 2000.
KMV by díky případné koupi Pepsi získaly prostor pro další růst, posílily by na Slovensku a pronikly do Maďarska. V Česku nyní firma italské rodiny Pasquale kontroluje přes polovinu trhu s vodami a možnosti další expanze v tomto segmentu se již vyčerpaly.
Karlovarské minerální vody produkují značky Mattoni, Aquila a Magnesia. Zmíněná rodina Pasquale ovládá také výrobce vod Poděbradka.