Čeští školáci se v matematice dostali do světového nadprůměru

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Zbyněk Schnapka

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
5
Fotogalerie

Čeští žáci čtvrtých tříd se v roce 2015 oproti roku 2011 polepšili v matematice. V přírodovědě dosáhli prakticky stejného výsledku. Vyplývá to z prestižního mezinárodního šetření TIMSS, které proběhlo ve 49 zemích. Tohoto šetření se Česká republika účastní od počátku, tedy od roku 1995. 

„Je důležité si uvědomit, že v matematice a přírodovědě dosahujeme přibližně stejného výsledku jako před dvaceti lety,“ poznamenal Tomáš Zatloukal, ústřední školní inspektor.

Ze 17 zemí, které se účastnily už prvního šetření, se přitom 14 zlepšilo v matematice a 11 v přírodovědě. „Co se týká matematiky, chci, aby se financování škol změnilo tak, aby docházelo častěji k dělení hodin. Dnes je to spíše výjimečné,“ řekla ministryně Kateřina Valachová s tím, že hodlá také podporovat nové didaktické přístupy a metody vzdělávání v matematice.

Mají tomu pomoci i evropské dotace. Ve srovnání s žáky z jiných zemí se v matematice i přírodovědě umístili čeští čtvrťáci nad průměrem.Do školy však chodí čeští žáci nejméně rádi ze všech zemí, které se testování zúčastnily.