Dovolené jdou na odbyt lépe než loni

Dovolená na zaplněné pláži u moře.

Dovolená na zaplněné pláži u moře. Zdroj: ctk

Na trh zájezdů se po loňském útlumu vrátila dobrá nálada. Podle údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se do května, kdy začíná hlavní dovolenková sezona, prodalo meziročně o deset až 15 procent více zájezdů. Prodeje tak dodatečně dávají za pravdu cestovním kancelářím, které pro léto objednaly na pražském letišti o 11 procent více sedaček na charterech než loni.

„Boom zažívá tradičně Chorvatsko, Turecko a Bulharsko, nově oproti loňsku i Tunisko,“ uvedla tajemnice asociace Kateřina Petříčková. Podle ní některé cestovky prodávají do Tuniska až o polovinu více zájezdů než loni.

Last minute: Sezóna prodeje začíná, nejlevnější je Tunisko či Egypt

Češi letos na last minute cenách zájezdů neušetřili

Roste i Egypt, ovšem na úkor tržeb cestovních kanceláří. Zatímco u ostatních destinací jsou zájezdy v průměru o tisícovku dražší než před rokem, u Egypta musely jít kanceláře s cenou znovu dolů. „Postupně také mizí obavy o bezpečnost v této zemi. Lidé vědí, že zde za příznivé ceny dosáhnou na čtyř- a pětihvězdičkové hotely. Naopak Turecko a Španělsko jsou velmi populární i přes vyšší cenovou hladinu, která je dána celosvětově velkou poptávkou,“ řekl mluvčí CK Fischer Jan Osúch.

Osmidenní zájezd do Egypta se dá koupit už za osm tisíc korun. Podle Tatiany Polákové z CK Neckermann si lidé našli znovu cestu i do Řecka. „S jeho nákupem zákazníci dlouho otáleli a čekali na vývoj situace, ale nyní je o něj enormní zájem,“ uvedla Poláková. K nejlepším klientům prý patří rodiny s dětmi, neboť žádají dražší služby.

Jak uvádí asociace, letos se dále zvýšila popularita internetu jako místa pro nákup zájezdu. Internetové agentury hlásí nárůst zhruba o osm procent, jejich klienti se nejčastěji rekrutují z věkové skupiny 25 až 39 let. Například server Dovolena.cz ze skupiny Student Agency prodal v období first minute o 60 procent více pobytů než před rokem.
Podle údajů Českého statistického úřadu koupili loni Češi 1,9 milionu zájezdů, předloni to bylo 2,2 milionu.