Když vojáci tančí. Jejich ples opět sponzorují zbrojaři
Tři miliony korun bude stát nadcházející páteční Reprezentační ples Armády ČR na Pražském hradě, který se každoročně koná u příležitosti vstupu země do NATO. A i letos patří k hlavním sponzorům známé zbrojařské firmy těžící ze zakázek pro vojáky.
Podle dokumentů, které má deník E15 k dispozici, jsou letos nejvýznamnějšími partnery státní podnik LOM Praha, výrobce střeliva Sellier & Bellot a bezpečnostní agentura Trade Fides, která zajišťuje technickou ostrahu muničních skladů.
Shodně poskytly 330 tisíc korun bez DPH. A například Sellier & Bellot podepsal předloni rámcovou smlouvu s ministerstvem za dvě a půl miliardy.
Ples pravidelně podporují Aero Vodochody, Gordic, Pramacom, Rohde & Schwarz a SVOS, které každoročně od roku 2009 posílají přes dvě stě tisíc.
„Tradiční ples Armády ČR sponzorujeme po mnoho let v rámci našich marketingových aktivit,“ uvedl mluvčí vodochodské továrny Tobiáš Tvrdík. Dodal, že Aero je také partnerem akcí Den otevřených dveří letecké základny v Čáslavi a Dny NATO v Ostravě.
Některé velké firmy mezi sponzory nejsou
Česká zbrojovka začala na ples přispívat od roku 2012 částkami přes 200 tisíc. Shodou okolností se tak stalo v době, kdy začala druhá fáze přezbrojení armády novými útočnými puškami CZ Bren dotyčné firmy. V posledních dvou letech uherskobrodská firma poslala po 150 tisících a letos 180 tisíc.
Z větších firem je nejméně štědrý Omnipol. Ples sponzoroval pouze loni a předloni, v obou případech částkou sto tisíc korun. Na konci tabulky skončil dodavatel maskáčů Koutný s necelými padesáti tisíci.
Zbrojařské impérium Czechoslovak Group Jaroslava a Michala Strnadových mezi sponzory plesu není vůbec. A Tatra Trucks, kterou Jaroslav Strnad spoluvlastní, pomohla pořadatelům za posledních deset let jen dvakrát. Dohromady poskytla 540 tisíc.