Klaus se kvůli amnestii nedobrovolně ocitl i na billboardech

Václav Klaus na billboardu pivovaru Bernard

Václav Klaus na billboardu pivovaru Bernard Zdroj: Bernard

Prezident Václav Klaus se kvůli jím vyhlášené novoroční kontroverzní amnestii ocitl nedobrovolně i na reklamních billboardech. Karikaturu prezidenta s koštětem v ruce zametajícího staré zločiny pod koberec umístil na reklamní plochy Rodinný pivovar Bernard.

Václav Klaus na billboardu pivovaru BernardVáclav Klaus na billboardu pivovaru Bernard|Bernard

Pivovar Bernard se vrátil k dřívějšímu konceptu reklam nazvaného Svět se zbláznil, držet se…, v nichž čas od času kromě vlastní prezentace reaguje na některé většinou nepříliš pozitivní dění ve společnosti.

„S takovou podobou amnestie samozřejmě zásadně nesouhlasím. Prezident namísto tlaku na zrychlení řešení těchto závažných kauz, vyvíjí snahu zamést je pod koberec. Toto není prezident, ale zametač,“ řekl deníku E15 spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard. Kampaň potrvá po celý leden a Klause s koštětem bude možné vídat na 450 billboardech a 50 ještě větších bigboardech.

Kvůli amnestii vyhlášené Klausem na Nový rok již věznice opustilo přes šest tisíc vězňů, u dalších tisíců lidí již bylo či bude zastaveno stíhání. Amnestie je natolik rozsáhlá, že se vztahuje i na velké korupční či tunelářské kauzy. Soud tak již například zastavil případ tří manažerů zkrachovalého H-Systemu, kteří dvojice z Agroplastu obviněné z nelegálního obchodování se zbraněmi a dalších velkých kauz.

Klaus terčem kritiky a vtipů

Amnestie vzbudila silnou kritiku nemalé části veřejnosti. Klaus se v té souvislosti stal i terčem častých vtipů na sociálních sítích, jejichž autoři prezidenta nijak nešetří. Podle jednoho z nich „Česká pošta stahuje z prodeje sérii známek s Václavem Klausem. Lidé totiž nevědí, na kterou stranu mají plivat.“ V celé ČR se také objevilo několik set obcí, v nichž starostové nechali sundat obraz prezidenta Klause již nyní, dva měsíce před vypršením jeho druhého a posledního mandátu.

Pivovar Bernard se vrátil k podobné reklamě po téměř dvou letech. Předloni na billboardech reagoval na boj lékařů za zvýšení platů a jejich hrozby odchodem z tuzemských nemocnic. Stanislav Bernard tehdy v lékařském oděvu a s lahví piva v ruce u lůžka na billboardech vzkazoval, že pivovar své klienty „ve štychu nenechá“.

V roce 2009 se pak v době návštěvy hlavy katolické církve Benedikta XVI. nechal spolumajitel pivovaru vyfotit v papežském hábitu. Billboardy tehdy umístil v Brně, kde se papež také zastavil, na trase objížďky, která sloužila jako náhrada za uzavřený šestikilometrový úsek brněnské dálnice, která v době návštěvy papeže v Brně sloužil jako parkoviště autobusů, což řidičům působilo problémy. Již v roce 2005 se na billboardech pivovaru objevilo spojení piva a záběrů policejního zásahu na nelegální technoparty CzechTech, který byl podle mnohých názorů příliš brutální.