Ministr Prachař má velké plány. A také problém, kde na ně vzít

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Ministerstvo dopravy bude muset vyřešit pětadvacetimiliardový problém. Spolu s tím, jak se minstr Antonín Prachař rozhodl vyhlásit ještě v letošním roce téměř sedmdesát obřích dopravních tendrů za 54 miliard korun, se ukazuje, že státní dopravní fond nebude mít v příštích letech dostatek státních peněz na jejich kofinancování zdrojů z EU.

Dopravní fond letos hospodaří se 72 miliardami korun. „Pro roky 2015 a 2016 je nutné dosáhnout minimálního objemu 75 miliard korun, abychom měli dostatek finančních prostředků na spolufinancování,“ řekl šéf dopravního fondu Tomáš Čoček.

A v tom bude právě problém. Výhledy rozpočtu dopravního fondu, které stanovil ještě předchozí kabinet, s tak vysokým objemem nepočítají. Příští rok má podle nich fond hospodařit s 46 miliardami korun včetně eurodotací, v roce 2016 má být ještě hůře. Pokud se státu nepodaří peníze sehnat, bude to podle ředitele fondu znamenat omezení nebo pozastavení rozběhnutých projektů.

Mezi výběrová řízení, které chce ministerstvo vyhlásit, patří například další kolo oprav dálnice D1, stavba jihočeské D3 ve dvou úsecích mezi Ševětínem a Borkem a Bošilcem a Ševětínem nebo oprava železničního Negrellihio viaduktu či oprava trati mezi pražským Smíchovem a Berounem.