Na koridorové trati se postupně vrací elektrické soupravy

Omezení platí i na železnici ve středu Moravy a ve středních Čechách

Omezení platí i na železnici ve středu Moravy a ve středních Čechách Zdroj: ctk

Namrzlé tramvajové troleje v Praze
Námraza v Praze
Vlaky kvůli ledu nabíraly i několikahodinové zpoždění
Na místo tramvají jezdily na některých linkách autobusy
Na tramvaje čekali cestující v Praze marně
14 Fotogalerie
ČTK
Obnovování provozu na elektrifikovaných tratích postoupilo rychlým tempem. Zprovozněny byly všechny páteřní koridorové trati s výjimkou několika problematických úseků, jako jsou například úsek mezi Hoštejnem, Olomoucí a Ostravou. Na tratě se tak postupně mohou vracet dopravci s elektrickými soupravami. Výrazně se zlepšila i situace v pražské příměstské dopravě.

Bez omezení se jezdí na trase z Prahy do Plzně, z Prahy do Děčína a do Českých Budějovic. Zprovozněné jsou obě trati z Prahy na Brno přes Havlíčkův Brod i přes Českou Třebovou.

„Po poledni se totiž podařilo zprovoznit pro elektrické soupravy železniční uzel v České Třebové,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský. Umožnilo to průjezd vlaků na řadu tras s výjimkou trasy přes Přerov, Olomouc na Ostravsko.

Čtěte také:

V pražské příměstské dopravě přetrvávají problémy s ledovkou na trase mezi Říčany a pražskými Vršovicemi. Na obnovení provozu se ale intenzivně pracuje.

Otevření tratí ale neznamená automaticky obnovení spojů v plném počtu, upozornila správa železnic. Dopravci nejprve musí stáhnout uvízlá vozidla do dep, odmrazit je a zkontrolovat, zda-li nebyla poškozena zkraty, dodal Ptačinský. Spoje proto mohou mít delší intervaly, než je obvyklé.

Ledovka komplikuje dopravu už od pondělí. Zřejmě nejdramatičtější situace byla právě na železnici, kde způsobila výpadek zhruba 1200 spojů.