Ťok chce stabilizovat ministerstvo. Skanska už hledá nového šéfa

Kandidát na ministra dopravy Dan Ťok

Kandidát na ministra dopravy Dan Ťok Zdroj: ctk

Kandidát na ministra dopravy Dan Ťok považuje za svou prioritu stabilizaci rezortu. Současný šéf stavební společnosti Skanska se již vzdal všech výkonných funkcí ve firmě, jeho práci zatím převezme finanční ředitel Patrik Choleva. Dosavadní šéf ministerstva Antonín Prachař dnes rezignoval.

„Když jsem dostal nabídku od pana Babiše a hnutí ANO, rozhodl jsem se, že bych mohl využít svých zkušeností i toho, že znám zákazníka z druhé strany, to znamená ze strany dodavatelské,“ uvedl Ťok. Podle něj by mělo ministerstvo posílit investice, především ty do silniční dopravy.

Pokud se Ťok stane ministrem, chce jako jeden ze svých prvních kroků vybrat nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic. Podle svých slov již má několik tipů, o konkrétních jménech ale nechtěl mluvit.

Skanska již začala za svého odcházejícího šéfa hledat nástupce. „Výběr nového statutárního ředitele Skansky stále probíhá,“ uvedla mluvčí stavební skupiny Lucie Laňková. Nového šéfa české stavební společnosti musí schválit vedení mateřské skupiny ve Švédsku a také dozorčí rada firmy.

Analytik: Ministerstvo potřebuje stabilitu

Ťok, který dříve také vedl platformu pro transparentní veřejné zakázky, by mohl v čele resortu dopravy pomoci stabilizovat zdecimované české stavebnictví. Organizace zřizované ministerstvem, hlavně ředitelství silnic a Správa železniční dopravní cesty, patří k největším státním zadavatelům stavebních zakázek.

„Ministerstvo dopravy a rovněž jeho investorské organizace potřebují především stabilitu, která mu dlouhodobě chybí. V rámci tohoto resortu se realizuje výstavba klíčové infrastruktury, jejíž příprava trvá v řádu několika let. Pozice ministra vyžaduje určité znalosti z přípravy a realizace výstavby, a pokud ji bude po dlouhé době zastávat člověk, který se v sektoru již řadu let pohybuje, navíc má zkušenosti z prostředí mezinárodní společnosti, resortu by to mohlo pomoci vyřešit některé problémy, které se nakumulovaly za období předchozích let,“ prohlásil ředitel analytické společnosti CEEC Research Jiří Vacek, který situaci v českém stavitelství dlouhodobě monitoruje.

Řada problémů podle Vacka pochází ještě z roku 2010. „Tehdy díky neodbornému přístupu došlo například k zastavení projektové přípravy silniční a dálniční výstavby,“ dodal Vacek.

Prachařovo utržené ucho