V českém pojišťovnictví začíná revoluce. Mění přístup ke klientům | E15.cz

V českém pojišťovnictví začíná revoluce. Mění přístup ke klientům

V českém pojišťovnictví začíná revoluce. Mění přístup ke klientům
ZDROJ: ČTK

Komerční prezentace

Na zkostnatělém domácím pojišťovacím trhu začíná revoluce. Korporátní pojišťovny mají konkurenci v podobě První klubové pojišťovny založené na principu sdílené ekonomiky. Ta klientům nabízí výhodné finanční podmínky a nebývalou flexibilitu.

Motoristé často řeší situaci, kdy si chtějí sjednat výhodnější havarijní pojištění či povinné ručení, ale u pojišťovny narazí při žádosti o změnu či vypovězení stávající smlouvy na neochotu. Korporátní pojišťovny klientům, kteří by si přáli úpravu nebo zrušení smlouvy, otevírají pro tuto možnost pomyslné okénko jednou ročně, a to k výročí aktuální smlouvy.

Podle občanského zákoníku platného od roku 2014 musí klient změnu s pojišťovnou řešit minimálně šest týdnů před koncem smluvního období. Většina lidí si ovšem datum výročí smlouvy nepamatuje a pojišťovna je povinna je informovat jen v případě, že navyšuje cenu pojistky. Jakmile z jakýchkoliv důvodů klient zákonnou lhůtu propásne, pomyslné okénko se opět zavře. Respektive, vypovědět smlouvu může klient kdykoliv, ale výpověď bude platná až k dalšímu výročí a pojistka musí být proplacena.

„Neexistuje důvod, proč klient nemůže kdykoli přestat čerpat pojišťovací služby a odejít. Pojišťovny mohou libovolně ukončovat smlouvy dohodou, jen nejsou ochotny to dělat. Nechtějí přijít o nespokojené klienty, tak jim brání administrativními překážkami,“ vysvětluje Marek Orawski, zakladatel První klubové pojišťovny.

Zdá se, že moderní pojišťovnictví dá před „zákonným alibi“ přednost spokojenému klientovi. Marek Orawski vnímá současnou situaci na českém pojišťovacím trhu jako neférovou. Když po 20 letech praxe v korporátní pojišťovně zakládal Klubovku, rozhodl se vyvarovat všem nešvarům, s nimiž se setkal.

Jeho pojišťovna je založená na principu sdílené ekonomiky, což přináší klientům řadu benefitů. Mimo jiné výhodnější pojistné. „Učíme lidi, že peníze, které nám zaplatí, jsou stále jejich. Za správu si bereme 17 procent a čtvrtina peněz, které nevyplatíme na krytí škod, jde do fondu rezerv na případné větší pojistné události. Ostatní peníze rozdělujeme zpět klientům,“ říká Orawski.

Změnu či zrušení smluv umožňuje Klubovka kdykoliv, a to bez sankcí a zbytečných průtahů. Navíc klientovi vrátí poměrnou částku z uhrazené pojistky. „Každé pojištění, včetně povinného ručení, u nás končí datem, které si určí klient jako poslední den pojistné smlouvy.“

Klubovka funguje pouze online, čímž šetří náklady na nájem a provoz poboček či tisk dokumentů. Unikátní je také koncept komunitního prostředí, kde se mnoho členů mezi sebou zná, což pomáhá předcházet pojistným podvodům. Jako jediná pojišťovna svého druhu získala licenci ČNB a má za zády silné investiční partnery – finanční skupinu RSJ Karla Janečka a společnost Partners.

Autor: Komerční prezentace
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!