Harley, co se hodí do Prahy. Správně, je to kolo. Elektrokolo

Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY

Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY Zdroj: Formen - Michal Šenk

Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY
Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY
Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY
Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY
Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY
31
Fotogalerie

Jedu dolů z kopce Proseckou ulicí, z podél mě jedoucího auta mává řidič a ukazuje mi prst nahoru. Gesto pak doprovodí výkřikem. „Jste krásně osvětlenej, super. Jinak lidi dnes na kole jezdí jako ho**da.“ „Jakou rychlostí to jede?“ – ptá se jiný zvědavec na Václaváku. „A kolik to stojí? No mohlo by to mít aspoň odpruženou vidlici“ – hlásí další, kterého kolo zaujalo v metru. Jedno je jisté: tohle elektrokolo umí vzbudit pozornost.

Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY. Spolupráce start-upu Serial 1 a motocyklové ikony HD. Redakce Formen jej testovala o posledním víkendu před Vánocemi. A vězte, že, kdybyste neměli dárek a chtěli něco opravdu výjimečného, tak směle do toho. Ještě by to třeba šlo stihnout.

Největší zážitek je první šlápnutí, když cítíte, jak vám s asi dvaadvacetikilovým strojem a vaší váhou pomáhá elektromotor ukrytý ve středu celého kola. Intenzitu této pomoci si můžete nastavit na různou škálu podpory, po testu ale doporučujeme jet v podstatě neustále na max.

To, co popisujeme, samozřejmě umí vesměs každé elektrokolo, ale pocit zrychlení, které máte tady, je fakt výjimečný. Oceníte hlavně na odpichu z červené na světlech. Třeba u Tančícího domu. A samozřejmě při jízdách do kopce. Třeba z Anděla na Strahov.

Rychlost, kterou umí toto kolo vyvinout, je limitována na 25 kilometrů za hodinu, pak elektromotor Brose o maximálním výkonu 529 watthodin přestane pomáhat, respektive začne sám brzdit. Z kopce ale samozřejmě bez problémů a bez šlapání dáte padesát i víc.

Komfortu v takové a v mnoha dalších situacích, třeba na kostkách Starého města, pomáhají tlusté pláště, v podstatě by se tento „urban bike“ dal směle řadit do kategorie „fat bike“. To ale vůbec nevadí. Protože s elektromotorem vyšší odpor gum zkousnete.

Podívejte se na Serial 1 powered by Harley-Davidson, verze Mosh/CTY v galerii.

Výjimečných věcí, na které by šlo šířeji upozornit, je víc, ale jedna za všechny – hnací řemen. Naprostá klasika, kterou má toto elektrokolo z motorek americké značky chopperů. Podle zástupců pražského dealerství Harley-Davidson se na tyto řemeny dává doživotní záruka, takže u kola by o problémy v tomto ohledu mohl panovat ještě menší strach.

Podpis Harley-Davidson je u námi testovaného modelu jinak téměř neznatelný. Výraznější logo a branding se objevuje až u modelů vyšší třídy. Mosh/CTY je modelem základním. Cenovka 4 tisíce eur, v přepočtu okolo 100 tisíc korun, (na námi testovaném modelu byla ještě navíc za další příplatek v řádu několika tisíc korun zmíněná odpružená sedlovka). Za vybavenější modely pak postupně ještě  přidáváte. U Rush/CTY, který nabízí třeba vyšší kapacitu baterie dalších 1000 eur a pokud byste chtěli ještě větší exkluzivitu, za model Mosh Tribute s luxusními koženými prvky a nikoliv černými, ale chic bílými plášti, dáte 6300 eur.

Ale zpět k našemu Mosh/CTY. Nemá sice odpružené vidlice, ale co člověk velice ocení, je odpružené sedlo. A pak to osvětlení, na které jsme dostali tu pochvalu. Zadní diody zabudované šikovně v koncovce rámu. Přední světlo ve dne obstará vždy automaticky zapnuté a prosvícené logo Serial 1 na přední trubce rámu. A je pak možné si i přisvítit světlem na řídítkách.

Od pátku do pondělí jsme prokřižovali Prahu na jedno nabití. To tak zhruba odpovídá údajům, které udává výrobce. Pokud byste kolo používali třeba jako prostředek pro cestu do práce, pohybujete-li se v širším centru Prahy, týden by vydržet mohlo. Nabíjení pak řešíte standardně ze sítě. Jako notebook nebo mobil.

Na závěr snad jediná výtka. Barva. Matná černá přitahuje a zviditelňuje škrábance, rýhy od kamínků, štěrku, nebo nedej bože, kdyby vám kolo spadlo. Zkrátka musí se s ním v rukavičkách. Jiné barva zatím u tohoto modelu k mání není. Pokud si ale tato novinka najde své fandy, třeba výrobce přidá.