Klienti otáčejí každou korunu a chtějí vědět, co přesně jim přinesla, říká Varga z Publicisu

Tomáš Varga řídí od roku 2018 aktivity komunikační skupiny Publicis Groupe v regionu střední Evropy (ČR, Slovensko, Maďarsko). Ve skupině předtím působil jako CEO její české pobočky a ředitel mediální agentury Zenith.

Tomáš Varga řídí od roku 2018 aktivity komunikační skupiny Publicis Groupe v regionu střední Evropy (ČR, Slovensko, Maďarsko). Ve skupině předtím působil jako CEO její české pobočky a ředitel mediální agentury Zenith. Zdroj: Szkanderová Michaela

Tomáš Varga řídí od roku 2018 aktivity komunikační skupiny Publicis Groupe v regionu střední Evropy (ČR, Slovensko, Maďarsko). Ve skupině předtím působil jako CEO její české pobočky a ředitel mediální agentury Zenith.
Tomáš Varga řídí od roku 2018 aktivity komunikační skupiny Publicis Groupe v regionu střední Evropy (ČR, Slovensko, Maďarsko). Ve skupině předtím působil jako CEO její české pobočky a ředitel mediální agentury Zenith.
Tomáš Varga řídí od roku 2018 aktivity komunikační skupiny Publicis Groupe v regionu střední Evropy (ČR, Slovensko, Maďarsko). Ve skupině předtím působil jako CEO její české pobočky a ředitel mediální agentury Zenith.
Tomáš Varga řídí od roku 2018 aktivity komunikační skupiny Publicis Groupe v regionu střední Evropy (ČR, Slovensko, Maďarsko). Ve skupině předtím působil jako CEO její české pobočky a ředitel mediální agentury Zenith.
Tomáš Varga řídí od roku 2018 aktivity komunikační skupiny Publicis Groupe v regionu střední Evropy (ČR, Slovensko, Maďarsko). Ve skupině předtím působil jako CEO její české pobočky a ředitel mediální agentury Zenith.
8
Fotogalerie

Reklama sice nepatří k nejohroženějším sektorům v ekonomice, propad trhu ale bude i tak citelný. Značky kampaně přesouvají anebo mění jejich obsah. „Zároveň si ale řada klientů pamatuje z minulé krize, že když se neseškrtaly marketingové rozpočty, rostla pak v dalších letech firma výrazně rychleji než zbytek trhu,“ připomíná Tomáš Varga, který řídí komunikační agenturu Publicis Groupe v regionu střední Evropy. 

Když k vám člověk přichází, vidí na budově spoustu značek kdysi známých agentur. To všechno teď patří Publicis Groupe?

Publicis Groupe má v tuto chvíli tři oddělené entity: v první jsou všechny původní značky Publicis Groupe jako Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a podobně, a pak dvě nově vzniklé entity, Kindred a Red Media. Minimalizovali jsme strukturu právních entit, ale držíme strukturu značek. 

Hospodářské výsledky konsolidujete pod Publicis?

Ano, pod Publicis Groupe v Praze. Ten zastřešuje i značky pro slovenský a maďarský trh.

Jak se vám z hlediska čísel loni dařilo?

Velmi dobře. V revenues jsme jako skupina vyrostli o víc než osm procent a z pohledu zisku bylo meziroční tempo růstu téměř 15 procent.

Bude to letošní rok výrazně jiné? Jak čekáte, že koronavirová krize dopadne na váš rozpočet letos v porovnání s loňskem? Propadne celkově letos trh s komunikačními příjmy?

Trh se propadne, to je jisté. Je ale zatím velmi těžké predikovat o kolik. Klíčové bude podzimní a předvánoční období a v tuto chvíli nikdo neví, jak se do té doby zdravotní a ekonomická situace vyvine.

Už jste zaregistrovali dopad na vaše agentury?

Z hlediska byznysu jsme jako všichni v oboru dopad krize rychle pocítili. Reklama sice nepatří mezi nejohroženější sektory v ekonomice, i tak ale bude propad trhu citelný. Dopady na jednotlivé hráče se budou lišit podle portfolia klientů a strategického zaměření konkrétní agentury.

My jsme se naštěstí v posledních letech zaměřili na služby v oblasti digitální transformace, což je proces, který koronavirus u řady značek ještě akceleroval. I díky tomu neočekávám v Publicis Groupe oproti celorepublikovému průměru tak velký propad. Museli jsme udělat nepopulární úsporná opatření, v porovnání s některými menšími lokálními agenturami jsme na tom ale ještě celkem dobře.     

Reagovali už klienti, že by začali odříkat kampaně, posouvat je či měnit?

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!