Tomáš Varga: Klienti otáčí každou korunu a chtějí vědět, co přesně jim přinesla | E15.cz

Klienti otáčejí každou korunu a chtějí vědět, co přesně jim přinesla, říká Varga z Publicisu

Tereza Zavadilová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Reklama sice nepatří k nejohroženějším sektorům v ekonomice, propad trhu ale bude i tak citelný. Značky kampaně přesouvají anebo mění jejich obsah. „Zároveň si ale řada klientů pamatuje z minulé krize, že když se neseškrtaly marketingové rozpočty, rostla pak v dalších letech firma výrazně rychleji než zbytek trhu,“ připomíná Tomáš Varga, který řídí komunikační agenturu Publicis Groupe v regionu střední Evropy. 

Když k vám člověk přichází, vidí na budově spoustu značek kdysi známých agentur. To všechno teď patří Publicis Groupe?

Publicis Groupe má v tuto chvíli tři oddělené entity: v první jsou všechny původní značky Publicis Groupe jako Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a podobně, a pak dvě nově vzniklé entity, Kindred a Red Media. Minimalizovali jsme strukturu právních entit, ale držíme strukturu značek. 

Hospodářské výsledky konsolidujete pod Publicis?

Ano, pod Publicis Groupe v Praze. Ten zastřešuje i značky pro slovenský a maďarský trh.

Jak se vám z hlediska čísel loni dařilo?

Velmi dobře. V revenues jsme jako skupina vyrostli o víc než osm procent a z pohledu zisku bylo meziroční tempo růstu téměř 15 procent.

Bude to letošní rok výrazně jiné? Jak čekáte, že koronavirová krize dopadne na váš rozpočet letos v porovnání s loňskem? Propadne celkově letos trh s komunikačními příjmy?

Trh se propadne, to je jisté. Je ale zatím velmi těžké predikovat o kolik. Klíčové bude podzimní a předvánoční období a v tuto chvíli nikdo neví, jak se do té doby zdravotní a ekonomická situace vyvine.

Už jste zaregistrovali dopad na vaše agentury?

Z hlediska byznysu jsme jako všichni v oboru dopad krize rychle pocítili. Reklama sice nepatří mezi nejohroženější sektory v ekonomice, i tak ale bude propad trhu citelný. Dopady na jednotlivé hráče se budou lišit podle portfolia klientů a strategického zaměření konkrétní agentury.

My jsme se naštěstí v posledních letech zaměřili na služby v oblasti digitální transformace, což je proces, který koronavirus u řady značek ještě akceleroval. I díky tomu neočekávám v Publicis Groupe oproti celorepublikovému průměru tak velký propad. Museli jsme udělat nepopulární úsporná opatření, v porovnání s některými menšími lokálními agenturami jsme na tom ale ještě celkem dobře.     

Reagovali už klienti, že by začali odříkat kampaně, posouvat je či měnit?

Přístup k veškerému digitálnímu obsahu

Předplatit E15 Premium

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video