Tomáš Varga: Klienti otáčí každou korunu a chtějí vědět, co přesně jim přinesla | E15.cz

Klienti otáčejí každou korunu a chtějí vědět, co přesně jim přinesla, říká Varga z Publicisu

Tereza Zavadilová

Reklama sice nepatří k nejohroženějším sektorům v ekonomice, propad trhu ale bude i tak citelný. Značky kampaně přesouvají anebo mění jejich obsah. „Zároveň si ale řada klientů pamatuje z minulé krize, že když se neseškrtaly marketingové rozpočty, rostla pak v dalších letech firma výrazně rychleji než zbytek trhu,“ připomíná Tomáš Varga, který řídí komunikační agenturu Publicis Groupe v regionu střední Evropy. 

Když k vám člověk přichází, vidí na budově spoustu značek kdysi známých agentur. To všechno teď patří Publicis Groupe?

Publicis Groupe má v tuto chvíli tři oddělené entity: v první jsou všechny původní značky Publicis Groupe jako Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a podobně, a pak dvě nově vzniklé entity, Kindred a Red Media. Minimalizovali jsme strukturu právních entit, ale držíme strukturu značek. 

Hospodářské výsledky konsolidujete pod Publicis?

Ano, pod Publicis Groupe v Praze. Ten zastřešuje i značky pro slovenský a maďarský trh.

Jak se vám z hlediska čísel loni dařilo?

Velmi dobře. V revenues jsme jako skupina vyrostli o víc než osm procent a z pohledu zisku bylo meziroční tempo růstu téměř 15 procent.

Bude to letošní rok výrazně jiné? Jak čekáte, že koronavirová krize dopadne na váš rozpočet letos v porovnání s loňskem? Propadne celkově letos trh s komunikačními příjmy?

Trh se propadne, to je jisté. Je ale zatím velmi těžké predikovat o kolik. Klíčové bude podzimní a předvánoční období a v tuto chvíli nikdo neví, jak se do té doby zdravotní a ekonomická situace vyvine.

Když najdeme způsob, jak z koronaviru udělat sezónní chřipku, vrátíme se do normálu, říká investor Hájek

Už jste zaregistrovali dopad na vaše agentury?

Z hlediska byznysu jsme jako všichni v oboru dopad krize rychle pocítili. Reklama sice nepatří mezi nejohroženější sektory v ekonomice, i tak ale bude propad trhu citelný. Dopady na jednotlivé hráče se budou lišit podle portfolia klientů a strategického zaměření konkrétní agentury.

My jsme se naštěstí v posledních letech zaměřili na služby v oblasti digitální transformace, což je proces, který koronavirus u řady značek ještě akceleroval. I díky tomu neočekávám v Publicis Groupe oproti celorepublikovému průměru tak velký propad. Museli jsme udělat nepopulární úsporná opatření, v porovnání s některými menšími lokálními agenturami jsme na tom ale ještě celkem dobře.     

Reagovali už klienti, že by začali odříkat kampaně, posouvat je či měnit?

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu E15
fotoRoční předplatné1899 Kč
Ušetříte 489 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoČtvrtletní předplatné499 Kč
Ušetříte 98 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoMěsíční předplatné99 Kč
Cena 99 Kč platí pro první měsíc pro nové předplatitele. Další následující měsíc stojí 199 Kč.
Objednat
fotoDarujte roční předplatnéNáhled předplatného1899 Kč Objednat
Firemní předplatné
Roční licence pro firmy a instituce
Printová verze E15
Předplatné printového deníku E15
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!