Klienti otáčejí každou korunu a chtějí vědět, co přesně jim přinesla, říká Varga z Publicisu
Reklama sice nepatří k nejohroženějším sektorům v ekonomice, propad trhu ale bude i tak citelný. Značky kampaně přesouvají anebo mění jejich obsah. „Zároveň si ale řada klientů pamatuje z minulé krize, že když se neseškrtaly marketingové rozpočty, rostla pak v dalších letech firma výrazně rychleji než zbytek trhu,“ připomíná Tomáš Varga, který řídí komunikační agenturu Publicis Groupe v regionu střední Evropy.
Když k vám člověk přichází, vidí na budově spoustu značek kdysi známých agentur. To všechno teď patří Publicis Groupe?
Publicis Groupe má v tuto chvíli tři oddělené entity: v první jsou všechny původní značky Publicis Groupe jako Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a podobně, a pak dvě nově vzniklé entity, Kindred a Red Media. Minimalizovali jsme strukturu právních entit, ale držíme strukturu značek.
Hospodářské výsledky konsolidujete pod Publicis?
Ano, pod Publicis Groupe v Praze. Ten zastřešuje i značky pro slovenský a maďarský trh.
Jak se vám z hlediska čísel loni dařilo?
Velmi dobře. V revenues jsme jako skupina vyrostli o víc než osm procent a z pohledu zisku bylo meziroční tempo růstu téměř 15 procent.
Bude to letošní rok výrazně jiné? Jak čekáte, že koronavirová krize dopadne na váš rozpočet letos v porovnání s loňskem? Propadne celkově letos trh s komunikačními příjmy?
Trh se propadne, to je jisté. Je ale zatím velmi těžké predikovat o kolik. Klíčové bude podzimní a předvánoční období a v tuto chvíli nikdo neví, jak se do té doby zdravotní a ekonomická situace vyvine.
Už jste zaregistrovali dopad na vaše agentury?
Z hlediska byznysu jsme jako všichni v oboru dopad krize rychle pocítili. Reklama sice nepatří mezi nejohroženější sektory v ekonomice, i tak ale bude propad trhu citelný. Dopady na jednotlivé hráče se budou lišit podle portfolia klientů a strategického zaměření konkrétní agentury.
My jsme se naštěstí v posledních letech zaměřili na služby v oblasti digitální transformace, což je proces, který koronavirus u řady značek ještě akceleroval. I díky tomu neočekávám v Publicis Groupe oproti celorepublikovému průměru tak velký propad. Museli jsme udělat nepopulární úsporná opatření, v porovnání s některými menšími lokálními agenturami jsme na tom ale ještě celkem dobře.
Reagovali už klienti, že by začali odříkat kampaně, posouvat je či měnit?
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.
Vyzkoušet za 1 Kč Více informací