Adidas zbrojí na Londýn, chce trumfnout Nike

Argentinci sice těžce vyhořeli na turnaji Copa América, ale mohou dál počítat s penězi od Adidasu

Argentinci sice těžce vyhořeli na turnaji Copa América, ale mohou dál počítat s penězi od Adidasu Zdroj: ctk/AP

Fotbalisté Argentiny sice na turnaji Copa América, mistrovství Jižní Ameriky, skončili překvapivě už ve čtvrtfinále, přesto se ale dočkali uzavření nové sponzorské smlouvy. Společnost Adidas se dohodla na spolupráci s argentinským fotbalovým svazem až do konce roku 2022. Německá firma tím mimo jiné posílila svou pozici na fotbalovém trhu. Detaily smlouvy včetně konkrétní částky nebyly zveřejněny.

Pro Adidas je argentinský svaz jedním z klíčových partnerů. Fotbalisté této země patří mezi nejlepší na světě, navíc příští mistrovství světa v roce 2014 se uskuteční v Brazílii. Zápasy se tedy budou hrát v čase, který vyhovuje především jihoamerickému publiku, a tedy i fandům z Argentiny.

„Jsme velice pyšní na to, že se nám podařilo prodloužit naše partnerství s Argentinskou fotbalovou asociací,“ uvedla společnost Adidas. „Jsme rádi, že můžeme podpořit Argentince při přípravě na fotbalový šampionát v roce 2014,“ stojí v prohlášení.

Adidas se na fotbalovém trhu poprvé objevil v roce 1974, když se stal jedním ze sponzorů mistrovství světa v tehdejším západním Německu. Argentinské reprezentační fotbalisty podporuje společnost od začátku sedmdesátých let s výjimkou období 1999–2001, kdy hráči v modrobílém oblékali dresy společnosti Reebok. „Těší nás, že můžeme pokračovat ve spolupráci s firmou Adidas, která velice pomáhá rozvoji fotbalu v naší zemi,“ uvedla Argentinská fotbalová asociace.

Adidas patří také mezi hlavní sponzory Mezinárodní fotbalové asociace FIFA, a tedy i světového šampionátu. Na loňském mistrovství světa v Jihoafrické republice oblékala německá společnost 12 z 32 týmů včetně domácího mužstva a také vítězných Španělů. Z latinskoamerických týmů nosí dresy této společnosti kromě Argentinců ještě Kolumbijci, Mexičané, Paraguajci a Venezuelané.

Firma Adidas také tvrdí, že další výzvou jsou pro ni letní olympijské hry, jež se uskuteční příští rok v Londýně. Adidas očekává, že olympiádou vydělá 100 milionů liber (asi 2,8 miliardy korun) z prodeje licencovaného zboží. Cílem je překonat konkurenční značku Nike a stát se číslem jedna na britském trhu. „Chceme toho dosáhnout do roku 2015 a olympiáda je k tomu ideálním startem,“ tvrdí firma.