Aerolinky Virgin Atlantic pracují na výrazném snížení uhlíkové stopy

Richard Branson, Virgin

Richard Branson, Virgin Zdroj: profimedia.cz

Letecká společnost Virgin Atlantic začala spolupracovat s firmou LanzaTech, která se specializuje na nízkouhlíková paliva. Společnost by měla začít používat nové palivo do tří let na trasách mezi Londýnem Heathrow, Šanghají a Dillí.

Podle serveru globalflight.com postaví LanzaTech v rámci této spolupráce závody v Číně a Indii. Firma ještě letos předvede zařízení na výrobu nízkouhlíkového paliva v Šanghaji, zahájení komerčního provozu v Číně plánuje na rok 2014.

Britský dopravce uvedl, že proces spočívá v odběru odpadních plynů, které vznikají při výrobě oceli, a jejich následné chemické konverzi, založené na švédské technologii biopaliv. Společnost Virgin zdůraznila, že proces recykluje plyn, který by jinak unikl do ovzduší jako oxid uhličitý. Firma LanzaTech odhaduje, že do tohoto programu, který umožňuje velké uplatnění v letecké dopravě, by mohly vstoupit dvě třetiny hutí.

Šéf Virgin Atlantic Richard Branson v Londýně řekl, že ocelářský průmysl by mohl dodávat přes 15 miliard galonů ročně (galon je v Británii asi 4,55 litru). „Tato nová technologie je škálovatelná, udržitelná a palivo tak lze vyrábět za cenu srovnatelnou s cenou konvenčního leteckého paliva,“ dodal.

Ředitelka Firmy LanzaTech Jennifer Holmgren řekla, že nízkouhlíkové palivo umožní leteckým společnostem umožní „dramaticky snížit“ uhlíkovou stopu. Letecká společnost Virgin Atlantic říká, že se snaží snížit emise uhlíku na cestovní kilometr o 30 procent do roku 2020. Díky novému partnerství s LanzaTechem by měl dopravce tento cíl překonat.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.