Akcie Googlu překonaly 1000 dolarů, firma výrazně zvýšila zisk

Centrála Googlu

Centrála Googlu Zdroj: CC BY-SA 2.0: brionv

Největší internetový vyhledávač ve třetím čtvrtletí vydělal 56 miliard korun. Příznivé výsledky se odrazily také na růstu akcií. Ty posílily o 12 procent a poprvé překonaly hodnotu 1000 dolarů za kus.

Čistý zisk amerického internetového gigantu Google ve třetím čtvrtletí stoupl o 36 procent. Firma vydělala téměř tři miliardy dolarů (56 miliard korun). Akcie podniku se po zveřejnění výsledků vyšplhaly na rekordní maximum.

Google podle agentury Reuters těží z rozšiřování mobilních a zahraničních aktivit. Celkové tržby společnosti, která je největším internetovým vyhledávačem na světě, vzrostly o 12 procent na 14,9 miliardy dolarů.

Čtvrtletní výsledky společnosti Google zmírnily obavy investorů ohledně poklesu cen, za které Google prodává reklamu. „Očekávání stran zisků byla trochu umírněná,“ upozornil analytik Kerry Rice ze společnosti Needham & Co. „Dosáhli toho, co bylo zapotřebí, aby udělali dojem na investory,“ dodal.

Google trápí levnější reklama v mobilech

Akcie společnosti po zveřejnění výsledků posílily o 12 procent na 1000 dolaru. V uplynulých třech měsících přitom mírně oslabily poté, co výsledky za předchozí čtvrtletí ukázaly pokračující pokles cen reklamy. Google vstoupil před devíti lety na burzu s kurzem 85 dolarů za akcii.

Cena akcií Googlu v regulérním obchodování na trhu Nasdaq do dneška nepřekročila úroveň 928 dolarů. Nad tuto úroveň se dostala hned po zveřejnění výsledků firmy po čtvrtečním uzavření burz, kdy v neoficiálním obchodování vyskočila o téměř deset procent na 970 dolarů. Dnes se kurz dostal až na 1007,40 dolaru.

V posledních pěti letech akcie Googlu většinou stabilně rostly a za tu dobu se jejich hodnota zvýšila na více než dvojnásobek. V uplynulých třech měsících ale oslabovaly, protože výsledky za předešlé čtvrtletí ukázaly pokračující pokles cen reklamy.

Vývoj ceny akcií GoogleGraf 18. 10. 2013.Graf 18. 10. 2013. | nosek.mn@gmail.com

Průměrná cena za reklamu, tedy cena za kliknutí, se ve třetím čtvrtletí snížila o osm procent. Pokles tak vykázala již osmé čtvrtletí za sebou. „Klíčové je, že pokles příjmů za jedno kliknutí je více než kompenzován růstem objemu reklamy,“ upozornil nicméně analytik Ronald Josey z makléřské společnosti JMP Securities.