Alza.cz koupila většinový podíl v e-prodejci Publero

Platební automaty e-shopu Alza.cz

Platební automaty e-shopu Alza.cz Zdroj: Alza/Wikimedia

ČTK
Internetový obchodník Alza.cz koupil většinový podíl v prodejci elektronických novin a časopisů Publero. Minoritními akcionáři zůstávají zakladatelé Publera Petr Korytar a Jakub Kadeřábek. Finanční podmínky transakce Alza nezveřejnila.

„Dlouho jsme hledali způsob vstupu na trh elektronických časopisů, o jejichž budoucnosti jsme přesvědčeni. Nakonec jsme se rozhodli spojit s těmi nejlepšími ve svém oboru, společností Publero,“ uvedla mluvčí Alza.cz Šárka Jakoubková.

Časopisy budou do několika týdnů vedle portálu Publero zařazeny do portfolia produktů Alza.cz. Doplní tak současnou nabídku digitálního obsahu v sekci Alza Media, která zahrnuje elektronické a audio knihy, software, hudbu, filmy a hry.

„V růstu této kategorie vidíme velký potenciál, protože elektronické časopisy jsou, oproti papírovým, levnější, ekologičtější a přinášejí komfort pro čtenáře. Elektronické časopisy, stejně jako další produkty v této kategorii, umožňují mít stovky titulů v jednom zařízení,“ dodala Jakoubková.

Zakladatelé Publera Jakub Kadeřábek a Petr Korytar ve firmě zůstávají a budou ji nadále řídit. Kadeřábek zůstává jediným jednatelem a ředitelem a Korytar šéfem divize publishingu a distribuce.

Publero
Společnost Publero působí na trhu od roku 2010. Distribuuje a prodává v elektronické podobě téměř 1500 novinových, časopisových a katalogových titulů včetně E15, Eura, Forbesu, Literárních novin či časopisů Sluníčko, Maxim, Playboy, dTest, Computer a SuperApple.

Společnost Alza.cz se zabývá prodejem výpočetní techniky a elektroniky od roku 1994 a dlouhodobě je lídrem českého internetového trhu. Loni dosáhla tržeb 11,1 miliardy korun a vyřídila přes 3,3 milionu objednávek. Denní návštěvnost webových stránek www.alza.cz přesahuje 200 tisíc uživatelů.