Jak informoval web Techcrunch, eshop Amazon.com měl nezvykle dlouhý, přibližně čtyřhodinový výpadek vyhledávání, přičemž zároveň nefungovalo ani filtrování pomocí kategorií. Ať už jste chtěli udělat jakoukoli ze zmíněných akcí a to na webu nebo v mobilních aplikacích, objevila se pouze obvyklá hláška „Error 500“ o nedostupnosti služby.
Vzhledem k tomu, že obrat Amazonu byl v minulém roce přes sto miliard dolarů, lze celkem jednoduše spočítat alespoň přibližnou úroveň, jakou takový výpadek fungování má. Čistým výpočtem dojdeme k tomu, že během čtyř hodin má Amazon příjem kolem 49 milionů dolarů.
Pochopitelně se ale vše netýká pouze prodejů věcí na eshopu, ale i služeb, AWS a dalších kanálů, ze kterých má Amazon příjem. I přes to, že se chyba týkala výhradně Amazon.com a nikoli jiných národních verzí (Amazon.co.uk a podobně) lze očekávat, že ztráty budou minimálně v jednotkách milionů dolarů.
Ani při čtyřhodinovém výpadku přitom není ztráta absolutní – eshop takového charakteru přijde většinou hlavně o impulzní nákupy. Pokud si někdo chce skutečně něco koupit, přijde později a nakonec stejně nakoupí. Amazon o chybě zatím podrobně neinformoval, podle všeho ale cloudová platforma AWS, kterou využívají společnosti a weby po celém světě, nebyla nijak postižena. Šlo tak spíše o nějakou chybu v systému samotné eshopové platformy Amazon.com.