Podle šéfů firmy by měl mít nový tablet díky ceně úspěch. „Jedna část trhu tabletů nyní roste a jde právě o segment pod 100 dolary,“ uvedl podle agentury Reuters viceprezident firemní divize pro elektronické přístroje Dave Limp. Dodal, že loni se z firemní nabídky zařízení nejlépe prodával tablet Fire HD za 99 dolarů.
Analytici konstatují, že na trhu je srovnatelných tabletů za takovou cenu velmi málo. Analytik James McQuivey z firmy Forrester označil nový tablet Amazonu za „vstupní drogu“, která přitáhne nové zákazníky k nákupnímu programu Prime, který stojí 99 dolarů ročně a má nyní po celém světě kolem 40 milionů členů. Amazon sám říká, že jeho přístroje nemají dosahovat přímých zisků, ale získávat nové zákazníky pro jeho služby.
Je to risk
Analytici ale také upozorňují, že pokud se tablet nebude prodávat ve větších objemech, může přijít firmu tento pokus o získání nových klientů draho. Loni Amazon odepsal 170 milionů dolarů (čtyři miliardy korun) ztráty, kterou utrpěl výprodejem zásob chytrého telefonu Fire za 200 dolarů.
Amazon's new 7-inch Fire tablet costs $50, comes in a six-pack http://t.co/s07UOaUTxFpic.twitter.com/3XHp9vhINt
— The Verge (@verge) September 17, 2015
Amazon tento měsíc zahájil provoz svého nového distribučního centra v Dobrovízi u Prahy. Do roku 2018 v něm najde práci 2000 stálých a další 3000 sezonních zaměstnanců. Amazon.com zahájil činnost na internetu v červenci 1995. Nyní je největším internetovým obchodem na světě.