Aplikace propagující Taliban vydržela jen dva dny, Google ji rychle stáhl

Spuštění aplikace, ve které se uživatelé mohli dostat k oficiálním vyjádřením a videím, bylo dalším krokem v probíhající digitální kampani, která má za cíl zvýšit povědomí o Talibanu u širšího publika.
Svůj profil má Taliban na facebooku i twitteru a jeho oficiální stránky lze zobrazit v pěti jazykových mutacích. Podle expertů na terorismus tak chce na dálku soupeřit s Islámským státem, který je v tomto směru hodně aktivní.
Nová strategie nefunguje
Už jen fakt, že se závadná aplikace v obchodě Google Play objevila, příliš nekoresponduje s postupem Googlu, který společnost vyhlásila minulý měsíc. Oproti předchozím letům se totiž nově snaží zachytit takové aplikace ještě před jejich uvedením do obchodu, aby zamezila případným kontroverzím. To se jí tentokrát nepodařilo.
„Před pár měsíci jsme začali hodnotit aplikace a hry ještě před jejich publikováním na Google Play, abychom včas zachytili aplikace porušující naše pravidla. Tento proces, který je pro nás nový, vyžaduje tým expertů,“ okomentovala novou strategii Purnima Kochikarová, ředitelka aplikací a her Google Play.