Apple se stal největším výrobcem smartphonů

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Alza.cz

Ilustrační foto
Ilustrační foto
3
Fotogalerie

Trh s chytrými telefony v posledním kvartálu loňského roku ožil, prodalo se rekordních téměř 439 milionů telefonů. Společnost Apple prodala v posledním čtvrtletí loňského roku více telefonních přístrojů, než konkurenční Samsung.

 

 

Ten tak po pěti letech poprvé ztratil titul největšího dodavatele mobilních telefonů na světě. Poprvé se k podobné situaci schylovalo přede dvěma lety, kdy Apple prodal na konci roku 2014 rekordní množství iPhone 6. Tehdy ale americký výrobce Samsung pouze těsně dorovnal.

Trh smartphonů i přes patrné zpomalování během roku v předvánoční sezoně ožil, celkově se podle Strategy Analytics prodalo za říjen až prosinec 2016 rekordních 438,7 milionu smartphonů. Podobné, i když trochu střídmější číslo 428,5 milionu, dodala i analytická agentura IDC. V pořadí výrobců se nicméně agentury shodují.

Celkově trh vzrostl o sedm procent vlivem zvýšeného zájmu o smartphony v předvánočním období. Největší kus, 18,3 procenta tržního koláče, si ukousl Apple, když prodal rekordních 78,3 milionu smartphonů a umlčel tak kritiky, podle kterých iPhone 7 a 7 Plus nabízí jen málo inovací.

Samsung se v daném čtvrtletí potýkal s následky vzněcujících se modelů Note 7, a tak mu proti Applu chyběl konkurenční produkt. I přes tyto nepříjemnosti ale výrobce fl exibilně pokryl trh starším modelem Galaxy S7 Edge, kterému ke zvýšení atraktivity přidal nové barvy. Čtvrtletí tak skončilo s úctyhodnými 77,5 milionu prodaných smartphonů a 18,1procentním podílem.

Rychleji než trh, a to dvouciferným tempem, rostl třetí světový výrobce Huawei. Byť na domácím čínském trhu přepustil první místo agresivnímu Oppu, v globálním pohledu si upevnil třetí místo. Udržet růst ve stejném tempu ale nebude pro Huawei vůbec jednoduché, výrobce meziročně své produkty zdražuje a konkurence nespí. Typickou ukázkou jsou pak čínské firmy Oppo a Vivo, které začaly expandovat do asijských zemí.

Obě patří do konglomerátu BBK Electronics, ale vystupují jako samostatné společnosti, proto je agentury počítají zvlášť. Pokud by šlo o dvě značky stejné firmy (například jako Huawei a Honor, nebo Lenovo a Moto a Zuk, nebo TCL a Alcatel), obsadilo by BBK s celkovým součtem 55,9 milionu mobilů třetí místo. Takhle se Oppo (zahrnuje i značku OnePlus) a Vivo podělily o čtvrté a páté místo.


Vše o mobilních telefonech čtěte zde >>>