Aukční servery: Chcete na finále MS v hokeji? Za 18 tisíc je vaše

Jak server E15.cz zjistil, obě transakce na bazos.cz ještě nejsou uzavřeny, takže je možné, že ceny na finále MS se nakonec potkají třeba na kompromisní hranici 16 tisíc korun za jeden „lupen“.
Lákavost českých zápasů dokumentuje nabídka dvou vstupenek na aukro.cz na „méně atraktivní“ zápas ve skupině Česko – Německo, která zní 9990 korun. Nutné je připomenout, že jde o VIP sektor. Prodávající přiznal, jak se k lístkům dostal: „Jde o dárek od firmy a nejsem fanoušek hokeje.“
Daňoví experti však v tomto případě upozorňují, že prodávající si musí ohlídat své daně. „Příjem z následného prodeje lístků, které dostal zaměstnanec od svého zaměstnavatele, podléhá zdanění ve výši 15 procent. Limit pro osvobození se zde neuplatní.
Pokud by však prodej lístků přes aukční server naplnil charakteristické znaky samostatné činnosti – podnikání, příjem by navíc podléhal i sociálnímu a zdravotnímu pojištění. Na druhou stranu podnikatel má možnost uplatnit si oproti dosaženému příjmu skutečné či paušální výdaje,“ vysvětlil E15.cz Tomáš Hunal, odborník na daně PwC ČR.
Ne na každé vstupence se však dá vydělat. Například dvě vstupenky na pražský zápas Švýcarsko- Lotyšsko v O2 Areně už na „bazoši“ můžete koupit za 700 korun, tedy za třetinovou cenu z původních dvou tisíc.
Řetězce, značky i byznys experti
Fanoušci se však nemusí soustředit jen na aukční servery, MS si „za své“ formou soutěže o vstupenky vzala většina obchodních řetězců i mnohé značky.
Z lásky k hokeji (Kaufland), Nakupujte jako o závod a soutěžte o VIP vstupenky na MS v hokeji (Makro), Zažij hokejové šílenství (Tesco) , Fanděte hezky česky (Penny Market), Fandíme hokeji (Lidl), Fanďulákujte s Albertem, takové kampaně rozjely obchodní řetězce.
Příkladem marketingu značek je soutěž o tisíc lístků na MS u sázkové společnosti Fortuna, Coca-Cola nebo Lidl dávají do hry 1200 lístků.
A nejen řetězce a značky hledají z MS marketingový profit. Překvapivou a sofistikovanou analýzu provedla například poradenská společnost PwC. „Pomocí analytických nástrojů a postupů, kterými běžně řešíme byznysové problémy našich klientů, jsme se snažili odhalit, kdo má největší šanci zvítězit na mistrovství světa. Princip je podobný, sestavíte model, do kterého zahrnete vlivy, které můžou mít na výsledek největší dopad,“ uvedl Pavel Jankech, senior manažer v oddělení Poradenských služeb společnosti PwC ČR.
Studie na vítěze MS pasuje domácí Čechy, stříbro by měl získat tým Ruska a bronz Kanada, která v boji o třetí místo porazí Švédsko. Černým koněm šampionátu mají být Švýcaři.
Padne rekord?
Jisté v současnosti už je, že nadcházející šampionát navštíví minimálně stejně diváků jako ten v roce 2004, kdy se MS konalo v tuzemsku naposledy.
Tehdy si cestu do hlediště našlo více než 552 tisíc fanoušků. Na turnaj, který začne 1. května, je už nyní prodáno 495 tisíc vstupenek, dalších 35 tisíc využijí školáci a 10 tisíc mladí hokejisté do 14 let.
„Tehdy před 11 lety to byl rekord, který byl překonán loni v Minsku, kdy turnaj vidělo přes 643 tisíc lidí. V součtu jsme teď na počtu 540 tisíc vstupenek a naším cílem je atakovat divácký rekord,“ řekl Martin Urban, generální sekretář Českého svazu ledního hokeje.
Celkové náklady na MS dosahují v současné době 650 milionů korun. „Důležité je MS udýchat ekonomicky. Bez podpory měst Ostravy a Prahy, Moravskoslezského kraje, ale i ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy bychom ho nemohli organizovat. Na druhou stranu - veřejné vložené prostředky se všem několikanásobně vrátí, určitě má smysl tady MS mít,“ dodal Urban.