Hokej jako dar. O daních rozhoduje forma předání

Hokej jako dar většinou dańovou zátěšž nepředstavuje. Ilustrační foto

Hokej jako dar většinou dańovou zátěšž nepředstavuje. Ilustrační foto Zdroj: CTK

Mistrovství světa v hokeji je za dveřmi. Lístky na špičkový hokej můžou být vítaným dárkem pro zaměstnance či obchodní partnery. A co teprve vzít významného zákazníka přímo na stadion a sledovat zápas společně. Zní to lákavě, ale nebude to mít dopady na daňové povinnosti zaměstnance či firmy? Záleží na formě benefitu, tvrdí daňový expert.

„Dostanete-li od zaměstnavatele lístek na hokej, daň z něj neplatíte. Zaměstnanecký benefit ve formě vstupenek na sportovní akci nepředstavuje zdanitelný příjem a není předmětem odvodů na veřejnoprávní pojištění, a to ani na straně zaměstnavatele. Podmínkou je to, že se jedná o nepeněžní plnění, to je poskytnutí vstupenky nikoliv poskytnutí peněz na její koupi. Související náklad je pro zaměstnavatele daňově neuznatelný,“ vysvětluje daňový odborník poradenské společnosti PwC Česká republika Tomáš Hunal. A co když společnost pozve na hokej svého obchodního partnera? „Daňový základ si tím nesníží. Jedná se o daňově neúčinný výdaj společnosti vynaložený na reprezentaci,“ odpovídá expert.

Daňově neúčinné výdaje

Z daní si nic neodečteme ani když obchodnímu partnerovi darujeme vstupenky: „Jedná se také o daňově neúčinný výdaj společnosti.“ Pokud zaměstnanec na akci doprovází klienta, o daňovou zátěž se rovněž nemusí bát. Jedná se totiž o výkon zaměstnání.

Častou variantou bývá také pozvání klienta na sledování hokeje do restauračního zařízení. Firma však s daňovým odečtem počítat nemůže.

„Výdaje na občerstvení při společném sledování hokejového zápasu nepředstavují daňově uznatelný náklad společnosti. Pronájem salonku je možné posoudit jako daňově uznatelný náklad pouze pokud se jedná o obchodní jednání,“ upřesňuje Hunal.

S žádným firemním odpočtem nemůžeme samozřejmě počítat ani tehdy, pokud pozveme klienta na sledování hokeje přímo do své kanceláře.