Auto bez řidiče má už i ruský Kamaz. Půjde do dolů a do armády
První prototypy autonomních Kamazů míří na zkušební polygony. Výrobce je bude testovat i v běžném provozu v okolí Moskvy. Stejně jako konkurence využívá i Kamaz data z 360° radaru, dalších senzorů a především ze systému GLONASS, což je ruská obdoba GPS.
Náklaďák prozatím jezdí pomalu v testovacím režimu, ale umí rozeznat člověka od pevné překážky. Zatímco pevnou překážku objede, před člověkem zastaví. Auto lze naprogramovat i tak, aby rozpoznalo měkkou a deformovatelnou překážku od té nedoformovatelné. Rozliší tak třeba papírovou krabici od velkého kamene.
O autonomní Kamaz už mají zájem důlní společnosti. Některé se nabídly, že umožní testování prototypů. Zájem projevila také ruská armáda, která chce autonomní Kamazy využívat k bezpečnému a spolehlivému zásobování jednotek v poli.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz