Automobilka Nikola Motor Company vsadí na vodík a baterie. V dubnu představí nové tahače

Nikola Motor Company chystá dva tahače poháněné vodíkem a bateriemi

Nikola Motor Company chystá dva tahače poháněné vodíkem a bateriemi Zdroj: Nikola Motor Company

Nikola Motor Company chystá dva tahače poháněné vodíkem a bateriemi
Nikola Motor Company chystá dva tahače poháněné vodíkem a bateriemi
Nikola Motor Company chystá dva tahače poháněné vodíkem a bateriemi
Nikola Motor Company chystá dva tahače poháněné vodíkem a bateriemi
5
Fotogalerie

Americká firma Nikola Motor Company oznámila na sociální síti Twitter, že v dubnu představí tahače Nikola Two a Nikola Tre. Oba budou k dispozici ve verzích poháněných vodíkovými palivovými články, nebo energií z akumulátorů.

Vozy budou k dispozici ve třech variantách kapacity akumulátorů: 500 kWh, 750 kWh a 1000 kWh. Pro srovnání: Tesla Model S disponuje kapacitou 90 kWh, byť samozřejmě váží podstatně méně než náklaďák s návěsem.

Primární je vodík

Primárním produktem automobilky jsou auta s vodíkovým pohonem, který je pro jízdy na dlouhé vzdálenosti vhodnější. Výrobce předpokládá, že o auta s hybridním pohonem (vodík a baterie) bude padesátkrát větší zájem než o čistě elektrickou variantu.

Hlavní výhodou vodíkové verze je hmotnost auta jen 2270 kilogramů, která je citelně nižší než váha srovnatelného elektrického vozidla s akumulátorem. Přesto není jasné, zda je hmotnost uváděna s plnými, nebo s prázdnými nádržemi.

Dalším kladem náklaďáku s vodíkovými palivovými články je schopnost opětovného doplnění energie během několika minut. Ta vynikne zejména ve srovnání s podstatně delší dobou nabíjení baterií elektrických vozidel.

Premiéra proběhne v dubnu

Novinky představí generální ředitel Trevor Milton v rámci akce Nikola World 2019, která se bude konat od 16. do 17. dubna v arizonském městě Scottsdale. Podle původních zpráv bude předváděn tahač Nikola Two ve verzi s vodíkovým pohonem, zatímco Nikola Tre bude vystavován jako prototyp.

Nikola Motors má odvážnou vizi budoucnosti, kterou prezentuje prostřednictvím svých nákladních automobilů poháněných vodíkem či elektřinou. Staví tak přímou konkurenci stávajících dieselových vozidel, která dnes fungují jako jedna z páteří logistického systému.

Očekává se, že evropské testy těchto nákladních automobilů budou zahájeny v roce 2020, kdy by se na silnicích měl představit i vůbec první tahač Nikola One, představený již před dvěma lety.


Článek vyšel na serveru VTM >>>