Číňané budou dodávat autonomní minibusy pro Japonsko
Baidu, provozující největší čínský vyhledávač, se spojilo s SB Drive (pobočka Softbank) a výrobcem autobusů King Long. Cílem spolupráce má být dodávka autonomních minibusů do Japonska, informuje TechCrunch.
Dohoda byla oznámena na vývojářské konferenci Create Baidu s tím, že dodávky minibusů Baidu Apolong by měly být zahájeny počátkem roku 2019. Zatím je objednáno deset autonomních vozidel. Autobusy jsou vyráběny ve výrobním závodě King Long v Xiamenu v provincii Fujian v jihovýchodní Číně.
Přinejmenším zpočátku se nepředpokládá, že by se autonomní autobusy proháněly přeplněnými centy měst. S jejich nasazením se počítá především v turistických destinacích, na letištích a dalších geograficky uzavřených oblastech.
O řízení vozidla se stará vlastní platforma nazvaná Apollo, která je dle stupnice SAE International schopna provozu na úrovni 4. Uvedená stupnice má přitom úrovně 0 až 5, takže Baidu Apollo lze považovat za druhý nejvyšší stupeň automatizace.
Podle této specifikace vozidlo sleduje okolí v širším okruhu a řidič zapíná automatickou jízdu pouze tehdy, je-li to bezpečné. K další jízdě pak není řidič potřeba.
Autonomní autobusy jsou fyzickým ztělesněním programu otevřené platformy Apollo, kterou Číňané vyvíjejí již několik let. Baidu však nemá zájem vyrábět auta – hodlá poskytovat software, který je řídí.
Sází na to, že mu technologie pomohou stát se předním vývojářem autonomních vozidel v Číně. Aktuálně o tuto platformu jeví zájem či se do ní už zapojila více než stovka partnerů, ke kterým patří například Jaguar Land Rover, Valeo, Byton, Leopard Imaging a Suning Logistcs.
Kromě Japonska chce Baidu uspět i na domácím trhu, kde plánuje zahájit autonomní autobusovou dopravu v několika čínských městech, včetně Pekingu, Shenzhenu, Pingtanu a Wuhanu. Předseda představenstva Baidu a generální ředitel Robin Li u této příležitosti oznámil, že z výrobní linky už sjelo sto těchto vozidel.