Číňané budou dodávat autonomní minibusy pro Japonsko

Baidu minibus

Baidu minibus Zdroj: profimedia.cz

Baidu, provozující největší čínský vyhledávač, se spojilo s SB Drive (pobočka Softbank) a výrobcem autobusů King Long. Cílem spolupráce má být dodávka autonomních minibusů do Japonska.
Dohoda byla oznámena na vývojářské konferenci Create Baidu s tím, že dodávky minibusů Baidu Apolong by měly být zahájeny počátkem roku 2019. Zatím je objednáno deset autonomních vozidel.
Nepředpokládá se, že by se autonomní autobusy proháněly přeplněnými centy měst. S jejich nasazením se počítá především v turistických destinacích, letištích a dalších geograficky uzavřených oblastech.
Autonomní autobusy jsou fyzickým ztělesněním programu otevřené autonomní platformy Apollo, kterou Číňané vyvíjejí již několik let. Baidu však nemá zájem vyrábět auta.
Kromě Japonska chce Baidu uspět i na domácím trhu, kde plánuje zahájit autonomní autobusovou dopravu v několika čínských městech, včetně Pekingu, Shenzhenu, Pingtanu a Wuhanu.
6
Fotogalerie

Baidu, provozující největší čínský vyhledávač, se spojilo s SB Drive (pobočka Softbank) a výrobcem autobusů King Long. Cílem spolupráce má být dodávka autonomních minibusů do Japonska, informuje TechCrunch.

Dohoda byla oznámena na vývojářské konferenci Create Baidu s tím, že dodávky minibusů Baidu Apolong by měly být zahájeny počátkem roku 2019. Zatím je objednáno deset autonomních vozidel. Autobusy jsou vyráběny ve výrobním závodě King Long v Xiamenu v provincii Fujian v jihovýchodní Číně.

Přinejmenším zpočátku se nepředpokládá, že by se autonomní autobusy proháněly přeplněnými centy měst. S jejich nasazením se počítá především v turistických destinacích, na letištích a dalších geograficky uzavřených oblastech.

O řízení vozidla se stará vlastní platforma nazvaná Apollo, která je dle stupnice SAE International schopna provozu na úrovni 4. Uvedená stupnice má přitom úrovně 0 až 5, takže Baidu Apollo lze považovat za druhý nejvyšší stupeň automatizace.

Podle této specifikace vozidlo sleduje okolí v širším okruhu a řidič zapíná automatickou jízdu pouze tehdy, je-li to bezpečné. K další jízdě pak není řidič potřeba.

Autonomní autobusy jsou fyzickým ztělesněním programu otevřené platformy Apollo, kterou Číňané vyvíjejí již několik let. Baidu však nemá zájem vyrábět auta – hodlá poskytovat software, který je řídí.

Sází na to, že mu technologie pomohou stát se předním vývojářem autonomních vozidel v Číně. Aktuálně o tuto platformu jeví zájem či se do ní už zapojila více než stovka partnerů, ke kterým patří například Jaguar Land Rover, Valeo, Byton, Leopard Imaging a Suning Logistcs.

Kromě Japonska chce Baidu uspět i na domácím trhu, kde plánuje zahájit autonomní autobusovou dopravu v několika čínských městech, včetně Pekingu, Shenzhenu, Pingtanu a Wuhanu. Předseda představenstva Baidu a generální ředitel Robin Li u této příležitosti oznámil, že z výrobní linky už sjelo sto těchto vozidel.

Článek vyšel na serveru VTM >>>