První autonomní náklaďáky budou pomáhat při těžbě vápence. Dodá je Volvo

První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence

První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence Zdroj: VTM.cz

První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence
První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence
První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence
První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence
První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence
8
Fotogalerie

Švédské Volvo oznámilo první komerční nasazení svého autonomního nákladního vozidla. Automobilka podepsala smlouvu s norskou firmou Brønnøy Kalk, zabývající se těžbou vápence. Úkolem náklaďáků bez řidiče bude přeprava vytěženého kamene na pětikilometrovém úseků z lomu do blízkého přístavu.

Volvo se v segmentu aut, která ke svému provozu nevyžadují zásah člověka, angažuje dlouhodobě. Například v Brazílii testovalo svá nákladní auta při přepravě cukrové třtiny a svozu odpadů. V roce 2016 zkoušelo autonomní nákladní vozidla v podzemním dole v domovském Švédsku.

Náklaďáky bez řidiče

První komerční nasazení je pro jednoho z největších výrobců v segmentu nákladních vozidel důležitým milníkem. Samořídící auta však nebudou úplně autonomní. Nebudou si například vybírat cestu, kterou pojedou do cíle, ale budou se pohybovat po předem zadané trase.

Ředitel autonomních řešení Volvo Trucks Sasko Cuklev uvedl: „Díky tomu, že pracujeme v uzavřené oblasti na předem určené trase, můžeme zjistit, jak využít co nejlepší řešení a přizpůsobit ho podle konkrétních potřeb zákazníka. Jedná se o spolupráci na vývoji nových řešení, poskytujících větší flexibilitu a efektivitu, jakož i vyšší produktivitu.“

Za zmínku stojí fakt, že Volvo v tomto případě neprodává nákladní automobily, ale pouze dopravní službu. Vlastníkem vozů zůstává výrobce, společnost Brønnøy Kalk platí sazbu za tunu přepraveného vápence. Tento obchodní model je prý pro zájemce mnohem atraktivnější, neboť vyžaduje minimální počáteční investice.

Vápencový lom Brønnøy Kalk bude využívat šest autonomních vozů Volvo. Zatímco počáteční testy probíhaly pod dohledem řidiče, do konce příštího roku budou vozy plně autonomní a ke své činnosti nebudou potřeboval lidský faktor.

Článek vyšel na serveru VTM >>>