BMW vede prodeje „prémiových“ značek, Audi a Mercedes pozadu | E15.cz

BMW vede prodeje „prémiových“ značek, Audi a Mercedes pozadu

BMW 3
BMW 3
• 
ZDROJ: Repro AutoRevue

Jiří Duchoň

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Automobilka BMW, stejně jako její dva domácí konkurenti, očekává od roku 2012 další prolomení prodejních rekordů.

Značce BMW se daří zejména kvůli značnému zájmu o vozy modelových řady BMW X1, BMW 3 sedan a BMW 3 Touring a konkurenční automobilky Audi a Mercedes-Benz zůstávají v závěsu, byť nikoli propastném. Během letošního listopadu bylo prodáno 145 456 nových automobilů BMW, což je o 26,4 % více než vloni, přičemž u Audi ulehčili svým skladům ve stejném období o 123 600 vozů (+ 10,9 %) a u Mercedesu pak o 120 346 aut (+ 5,7 %).

BMW X1 Autor: Repro AutoRevue
BMW X1

Za prvních 11 měsíců roku 2012 narostly prodeje nových aut značkám BMW na 1,38 mil., Audi na 1,34 mil. a Mercedesu na 1,19 mil., což znamená nárůsty o 10,9, 12,7, resp. 5,1 %. Nebude pro nikoho překvapením, že za těmito výsledky stojí především úspěchy té které automobilky na expandujících trzích Číny, Ruska nebo USA, neboť v Evropě jsou nyní prodeje nových automobilů na nejnižší úrovni za posledních 17 let.

Odstup značky Mercedes-Benz je dán právě především jejími neúspěchy v Číně. Zatímco firmy BMW a Audi tam v prvních jedenácti měsících meziročně zaznamenaly nárůsty o více než 25 %, automobilce Mercedes-Benz naopak odbyt poklesl o 4,2 %, přičemž v listopadu to bylo 6,6 %.

Zdroj: AutoRevue.cz

Autor: Jiří Duchoň

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video