BMW vede prodeje „prémiových“ značek, Audi a Mercedes pozadu

BMW 3

BMW 3 Zdroj: Repro AutoRevue

Automobilka BMW, stejně jako její dva domácí konkurenti, očekává od roku 2012 další prolomení prodejních rekordů.

Značce BMW se daří zejména kvůli značnému zájmu o vozy modelových řady BMW X1, BMW 3 sedan a BMW 3 Touring a konkurenční automobilky Audi a Mercedes-Benz zůstávají v závěsu, byť nikoli propastném. Během letošního listopadu bylo prodáno 145 456 nových automobilů BMW, což je o 26,4 % více než vloni, přičemž u Audi ulehčili svým skladům ve stejném období o 123 600 vozů (+ 10,9 %) a u Mercedesu pak o 120 346 aut (+ 5,7 %).

BMW X1BMW X1 | Repro AutoRevueBMW X1

Za prvních 11 měsíců roku 2012 narostly prodeje nových aut značkám BMW na 1,38 mil., Audi na 1,34 mil. a Mercedesu na 1,19 mil., což znamená nárůsty o 10,9, 12,7, resp. 5,1 %. Nebude pro nikoho překvapením, že za těmito výsledky stojí především úspěchy té které automobilky na expandujících trzích Číny, Ruska nebo USA, neboť v Evropě jsou nyní prodeje nových automobilů na nejnižší úrovni za posledních 17 let.

Odstup značky Mercedes-Benz je dán právě především jejími neúspěchy v Číně. Zatímco firmy BMW a Audi tam v prvních jedenácti měsících meziročně zaznamenaly nárůsty o více než 25 %, automobilce Mercedes-Benz naopak odbyt poklesl o 4,2 %, přičemž v listopadu to bylo 6,6 %.

Zdroj: AutoRevue.cz