Případ bude předán soudu pro mládež, který hochovi uloží mnohem mírnější výchovný trest. Kauza je naprosto ojedinělá.
Herní postava bojovníka patřila třiačtyřicetiletému muži. Neznámý hacker se mu naboural do e-mailové schránky, kam se pak její majitel nemohl přihlásit. Pachatel získal také přístup do on-line hry.
Zadání e-mailu s heslem je nutné pro vstup do ní. Muž opakovaně neuspěl. Když se do fantazy on-line hry dostal, zjistil, že jeho bojovník je sice v akci, ale ovládá jej někdo jiný.
Bojovník patří ve hře k nejsilnějším. Jeho skutečný majitel toho dosáhl nejen herními schopnostmi, ale také tím, že do jeho vybavenosti investoval značnou sumu peněz, zdůraznila mluvčí.
Vyšetřování ukázalo, že chlapec od počátku jednal s cílem získat nejsilnějšího bojovníka hry, aby si ji užil. Dopustil se trestného činu neoprávněný přístup k počítačovému systému a nosiči informací. Byl zadržen, když se s ním syn skutečného majitele virtuální postavy domlouval na tom, že bojovníka koupí.