Tento líbivý kompaktní vůz nevyniká jízdními výkony, ale nízkou spotřebou. Pod kapotou své pětidveřové karoserie ukrývá vznětový čtyřválec 1,4 HDi doplněný „mikrohybridní“ soustavou se systémem řízeného zhášení motoru start/stop nazývanou u Citroënu jako Airdream (dosud byla pro řadu Citroën C3 k mání pouze v kombinaci s motorem 1,6 e-HDi/68 kW).
Nový Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+ s výkonem 68 koní (50 kW) a točivým momentem 160 Nm má v průměru vykazovat spotřebu 3,4 l/100 km, což odpovídá emisím 87 g CO2/km. Zatím nevíme, kdy se tento vůz u nás začne prodávat a kolik bude stát.
Jisté je jediné: půjde o vůbec „nejzelenější“ Citroën současnosti. Absurdní hon za stále neuvěřitelnějšími a v praxi nedosažitelnými „papírovými hodnotami“ pokračuje, ale třeba v Londýně vám tento Citroën umožní vjet do centra bez placení regulačního poplatku.
Zdroj: