Dárek on-line letos nakoupí až devadesát procent lidí

Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázek Zdroj: Anna Vackova/E15

Devět z deseti lidí se chystá pořídit letošní vánoční dárky na internetu, přes třicet procent z nich pak on-line pořídí více přes dvě třetiny věcí, za které jsou ochotni utratit přes osm tisíc korun. Rychlost doručení a cena jsou těmi rozhodujícími faktory, proč lidé nakoupí v daném e-shopu.

„Při výběru e-shopu stále přetrvává jistá nedůvěra, proto většina (69 procent) nakupuje v ověřených nebo doporučených obchodech,“ komentuje Miroslav Uďan, šéf společnosti Shoptet, která výsledky průzkumu prezentovala.

Když už se však prý lidé odváží nakoupit na novém e-shopu, řídí se podle doručení (32 procent) a ceny (26 procent). Před prvním nákupem v daném internetovém obchodě čtou lidé recenze ostatních, a pokud získají pocit, že je něco v nepořádku, pak raději jdou jinam. „Internetová komunita je nesmlouvavá, a pokud není zákazník spokojený, pak o své zkušenosti rád informuje ostatní. V Čechách je mezi e-shopy veliká konkurence a čeští klienti jsou nároční, řekl bych, až rozmazlení,“ komentuje Uďan.

V souvislosti s nákupem vánočních dárků na internetu se letos lidé nejvíce obávají poškozeného zboží (třetina dotázaných) a pozdního doručení (třetina dotázaných). „Pro letošní vánoční nákupy v e-shopech využívají letos lidé více i mobilní zařízení. Dárky tak vybírají a nakupují ve volných chvílích, například v MHD. Oproti minulému roku došlo k nárůstu o zhruba pětinu a domnívám se, že s blížícím se Štědrým dnem bude i počet lidí, kteří nakoupí přes mobil, stoupat,“ doplňuje Miroslav Uďan.

Tokeny dají bezkontaktnímu placení mobilem novou šanci