Do Česka přijela tříkolka Morgan. Bude stát 906 tisíc korun

Morgan 3-Wheeler

Morgan 3-Wheeler Zdroj: Kristyna Zvelebilova

„Tahle tříkolka, to je oslava motorismu,“ řekl na představení tříkolového morganu Jan Zvelebil, muž, který stroje britské značky v Česku od letošního roku prodává. A měl pravdu. Morgan 3-Wheeler, který byl poprvé představen letos na autosalonu v Ženevě jako ještě nepojízdný prototyp, podněcuje na první pohled fantazii, vybízí k hrátkám.

Továrna Morgan vyráběla tříkolové morgany od svého založení v roce 1909 po celé období před druhou světovou válkou. Nyní na tuto tradici navazuje. Na voze je na první pohled vše nezvyklé. Tvar karoserie připomíná střelu. Má odhalený přední rám, motor před vozidlem. Pod kapotou zakulacené zádi se skrývají dvě nádrže, jsou umístěné v bocích.

Kokpit připomíná letoun. Palubní deska s přístroji se dvěma koženými opláštěními z každé strany v interiéru působí až zneklidňujícím dojmem. Kdo se má v tomhle vyznat?

Po odklopení bezpečnostní klapky a zmáčknutí „odpojovače bomb“ uvedete do chodu dvoulitrový vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s výkonem 115 k. Vyrábí ho kalifornská firma S&S a je připojený k pětistupňové převodovce.
„Vybíralo se ze čtyř převodovek, ta z Mazdy MX-5 vyhovovala nakonec nejvíc,“ řekl Zvelebil.

Minimalistický interiér nenabízí mnoho ochrany před živlyMinimalistický interiér nenabízí mnoho ochrany před živly | Kristyna ZvelebilovaMinimalistický interiér nenabízí mnoho ochrany před živly

Trubkové chassis (podvozek) má dva bezpečnostní oblouky pro řidiče a spolujezdce. Pohon zadního kola zajišťuje ozubený řemen.

Výhled dopředu i dozadu je dobrý, horší to je s „krytím“ jezdce. Při teplotách kolem deseti stupňů abyste ve voze seděli v zimní letecké kombinéze. Ačkoli Morgan ještě nezahájil oficiálně ve světě prodej, už prodal 650 tříkolek. V Česku si ji zatím pořídili dva zájemci. Ti další si ale budou muset počkat. Čekací doba na tyto stroje je kolem třinácti měsíců.

Tvar karoserie připomíná střelu. Má odhalený přední rám, motor před vozidlem.Tvar karoserie připomíná střelu. Má odhalený přední rám, motor před vozidlem. | Kristyna ZvelebilovaTvar karoserie připomíná střelu. Má odhalený přední rám, motor před vozidlem

„Jízdní vlastnosti jsou překvapivě dobré. Měl jsem šanci vyzkoušet vůz cestou z Bruselu do Prahy, kdy jsem ujel více než 900 kilometrů,“ řekl Jan Zvelebil. „Hmotnost motoru i pasažérů je vzájemně vyrovnaná. Celkové umístění těžiště stroje je totiž uprostřed pomyslného trojúhelníku.“

A na závěr cena. Je dosti vysoká. Verze Sport stojí 906 tisíc korun, varianta s leštěným výfukem, leštěným motorem a chromovanými světly pak 987 tisíc korun.

Morgan 3-Wheeler v britském pořadu Fifth Gear:

Autorevue.cz