Exkluzivně: Dostavba okruhu nabere další zpoždění. Kvůli hluku
Teď podle informací týdeníku Sedmička čeká to samé i plánovanou trasu spojující Ruzyni a Suchdol.
Úřady totiž zřejmě vyhoví stížnostem politiků a některých obyvatel Suchdola proti trase Pražského okruhu vedoucí přes tuto městskou část. Problémem je hlavně hluk.
„Při očekávaném překročení hygienických limitů hluku nelze místo protihlukových opatření požadovat ochranné hlukové pásmo,“ vysvětluje Vlastimil Sršeň z Ministerstva zdravotnictví ČR, které posuzovalo dopady na zdraví obyvatel.
Praha podle ministerstva protihlukovou ochranu řešilo nedostatečně. Svou zprávu v nejbližších týdnech předá Ministerstvu pro místní rozvoj, které rozhodne o zrušení územního rozhodnutí.
Projektanti proto musejí vymyslet nová protihluková opatření. Celé územní řízení obou částí obchvatu se vrací na úplný začátek. „Může to znamenat až rok a půl zpoždění,“ obává se pražský radní pro územní rozvoj Martin Langmajer.
Jak dlouho to potrvá?
Jaká je tedy budoucnost cestování na severu Prahy? Nejprve se roztočí úřednický kolotoč nového územního řízení.
„V ideálním případě potrvá asi tři měsíce. Pokud ale lidé ze Suchdola jako účastníci řízení vznesou připomínky, může se hodně protáhnout,“ říká Ivana Souralová ze stavebního odboru magistrátu.
Následné výkupy pozemků zaberou alespoň rok. Samotná výstavba trasy Ruzyně-Březiněves podle Ředitelství silnic a dálnic potrvá dva až tři roky.
Severní varianta? Neexistuje
Spokojení jsou hlavně Suchdolští, kteří se kvůli silnici několikrát soudili. „Okruh má sice u nás vést většinou tunelem, ale třikrát vyjíždí na povrch mezi domy,“ vysvětluje starosta Petr Hejl. Tvrdí, že nový tah spojující dálnice D1 a D8 přivede do Suchdola sto tisíc aut denně.
Jako řešení by Hejl nejraději viděl takzvanou severní variantu okruhu, která by z velké části vedla územím Středočeského kraje. Podle něj je sice delší, ale výrazně levnější.
Touto cestou ale metropole jít nechce. „Tato varianta nikdy nebyla na stole. Neuvažujeme o ní,“ říká radní Langmajer.