Podle zjištění týdeníku Sedmička může trasa D v budoucnu pokračovat za hranice Prahy směrem k novým satelitům, které za hlavním městem vyrůstají.
„Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice,“ říká David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti.
Do středních Čech by trasa moderního metra zřejmě nevedla tunely, ale po povrchu. Charakterem by tak spíše připomínala příměstskou tramvaj.
Zatím jen úvahy
Metroprojekt i dopravní podnik však shodně dodávají, že zatím jde pouze o úvahy nad vzdálenou budoucností.
„Tuto možnost jsme probírali, ale zatím jako futuristickou vizi. Hodně záleží například na hustotě osídlení v této oblasti,“ uvádí generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.
Myšlenkou se zaobíral i pražský magistrát.
„Projekt metra D opravdu počítá s dalším pokračováním za Písnici. Financovat by ho však měl Středočeský kraj a obce,“ dodává pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Metro bez řidiče
Projekt metra D zatím s trasou, která povede ze stanice Náměstí Míru do Depa Písnice. První úsek se má podle plánů začít stavět v roce 2014.
Celá téměř jedenáctikilometrová linka, na níž budou jezdit soupravy bez řidiče, by měla být dokončená v roce 2024.