Zbývaly najet jen poslední zkušební kilometry z povinných pěti tisíc. Teď bude muset podle zjištění týdeníku Sedmička začít testování nové tramvaje z dílny plzeňské Škody úplně od začátku.
„Při zkouškách jsme zjistili závadu na pantografu, což je trolejový sběrač elektrického proudu,“ sdělila Ilona Vysoudilová z dopravního podniku.
O kolik se nasazení nových tramvají do provozu s cestujícími opozdí, si Vysoudilová netroufá odhadnout. Podle dosavadní rychlosti zkoušení půjde ale minimálně o měsíce.
Závažný problém
Dopravní podnik říká, že jde o závažnější problém, a souprava proto putovala do rukou techniků ze Škody Transportation.
Plzeňská firma tuto informaci potvrdila.
„Zjišťujeme, zda jde o problém konkrétního vozu,“ uvedla mluvčí podniku Jolana Číhová. Může se totiž jednat o systémovou chybu celého produktu, což by mohlo pro celou zakázku znamenat významné zpoždění.
Celou zakázku na dodání 250 souprav do roku 2017 by ale technické nesnáze podle dopravního podniku i Škody Transportation ohrozit nemělo.
Motor, hluk, hlásiče
Tramvaj ForCity měla do pražského provozu vyjet už v minulém roce. To se nepodařilo kvůli několika technickým potížím.
Tramvaj měla problémy s motorem a také s nadměrným hlukem. Potíže se objevily i u hlásičů pro nevidomé a dveří u řidiče.
V rámci zkušebního provozu musí tramvaj odjezdit pět tisíc kilometrů bez cestujících. Pokud se objeví závažná technická závada, musí se začít s jízdami úplně od začátku.
Poté čeká tramvaj patnáct tisíc kilometrů zkušebních jízd s cestujícími. Teprve pak může zapojit do běžného provozu.