Facebook, Foursquare nebo +1, aneb využití NFC omezí jen fantazie

Toto tlačítko už na stránkách firem ve východoněmecké spolkové zemi nenajdete.

Toto tlačítko už na stránkách firem ve východoněmecké spolkové zemi nenajdete. Zdroj: wikimedia.org

Zasáhla vás „Like“ vlna na Facebooku, nebo třeba check-in ve Foursquare? A co takhle follow na Twitteru, nebo +1 pana Googla? Všechny tyto příklady nás nutí dělat něco navíc a výměnou za to zprostředkovávají více či méně zajímavé informace a nebo jsou pouze a jen pro pobavení. Nokia přišla s nápadem, jak tyto oblíbené činnosti vylepšit, resp. urychlit. V čem to vězí? No přeci v NFC!

Jako příklad nám může posloužit oblíbené Foursquare. Aby jste se mohli „čeknout“, tak musíte nastartovat aplikaci, vyhledat cože to je vlastně za podnik, kde se právě nacházíte a až následně provést „ček“. Nebylo by jednodušší prostě vzít telefon, přiložit ho k určenému bodu a nechat NFC, ať vše udělá za vás? Stačí nalepit řádně označený NFC tag u vchodu do restaurace, muzea…

A co takhle kdyby se vám po přiložení klasické papírové vizitky k telefonu automaticky přenesly na ní obsažené kontaktní informace do telefonu? Žádný problém.

V tomto případě hovoříme pouze o víceméně marketingových aktivitách, nicméně i tak je jasné, že možnosti NFC jsou opravdu nepřeberné. Na MobilManii jsme toto téma naťukli už hodněkrát. Pokud by však ještě někdo vůbec netušil o čem je řeč, nechť se podívá kupříkladu na článek o jednoduchém párování headsetu, na ten o využití NFC v platebním styku, nebo třeba na snadné sdílení souborů přes NFC.