Facebook začal s mobilní reklamou poměrně nedávno, teprve v létě roku 2012. O to rychleji ale dokázal růst. Z nuly v roce 2011 se letos Facebook, podle předpovědi společnosti emarketer.com, má vyšplhat na více než pětinový podíl. Loni Facebook dosáhl podílu 17,5 procenta.
Prvenství i letos obhájí Google, jemuž emarketer předpovídá necelých 47 procent mobilního reklamního trhu. Je patrné, že dojde ke znatelnému poklesu, loni Google dosáhl podílu 49,3 procenta.
Jak shrnuje eMarketer, mobilní reklamní trh poroste i jako celek. Jeho souhrnná hodnota by měla letos vystoupat na více než 31 miliard dolarů, což by znamenalo, že celý trh vyroste o zhruba 75 procent - loni se mobilní reklamy globálně prodalo za necelých 18 miliard. Podle odhadů by se celý trh mohl posunout až k hranici téměř 95 miliard dolarů už v roce 2018.
LinkedIn, Facebook, Twitter …. a nyní Weibo míří na burzu