Značce Holden, která již od roku 1931 patří koncernu General Motors, se daří. Před několika lety oslavila výrobu automobilu s pořadovým číslem 7 000 000 a kromě řady modelů s velkými motory na americký způsob nedávné minulosti prodává i speciální, výkonné provedení sedanu Holden Cruze SS. Konstruktéři a vývojáři z Holenu mají v rámci GM velmi dobrý zvuk, také proto byli například vloni pověřeni adaptaci amerického modelu Chevrolet Malibu pro exportní trhy.
Nyní představitelé Holdenu podepsali se subjekty Shanghai General Motors (SGM) a Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC) smlouvu o vývoji dvou nových vozů, které budou po technické stránce vycházet ze stávajících „globálních“ konstrukčních celků GM a mají být součástí ofenzívy GM na nezkrotně bujícím čínském trhu.
Společnost PATAC je novým podnikem, v němž poloviční podíly drží koncerny General Motors a Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC). PATAC má zajišťovat kompletní služby od designu přes vývoj konstrukcí až po finální testování, jež poslouží nejen SGM, ale také dalším firmám z Číny.
Je tedy téměř jisté, že u výše zmíněných dvou modelů nezůstane, neboť dohoda počítá s dlouhodobou spoluprácí. Výzkumné a vývojové středisko Holdenu sídlí v australském Port Melbourne a do vozů značek koncernu General Motors promlouvá daleko významnějším způsobem, než by se mohlo zdát.
Například tradiční australský model Holden Commodore se donedávná vozil do USA pod jménem Pontiac G8 a ve verzi s prodlouženým rozvorem náprav a s označením Chevrolet Caprice nastupuje službu u amerických policejních sborů. Za zmínku také stojí, že se konstruktéři Holdenu vydatně podíleli také na přípravě Chevroletu Cruze hatchback.